کتاب رودکی و منوچهری

Rudaki and Manouchehri
کد کتاب : 76333
شابک : 978-9644556609
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1389
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رودکی و منوچهری اثر اسماعیل حاکمی

در کتاب رودکی و منوچهری سعی بر این است تا و قالب شعر رودکی و منوچهری مورد بررسی قرار گیرد. از جمله اشعار رودکی، غنایی و عاشقانه، وصفی، پند و حکمت نیز در این کتاب موجود است.
همچنین در این کتاب از کلیله و دمنه و رباعیات آورده شده است.
از آنجایی که می دانیم از قرن ها سال از درگذشت رودکی و منوچهری می‌گذرد. بدیهی است که در این مدت بسیار طولانی تحولاتی در زبان فارسی صورت گرفته است، بسیاری از لغات و تعبیرات و ترکیبات عوض شده‌اند و یا به معانی دیگری به کار می روند. از این رو فراگیران این کتاب توجه داشته باشند که صحیح خواندن و صحیح معنی کردن اشعار رودکی و منوچهری بدون ممارست و تمرین مقدور نیست.
توصیه می شود که اشعار هر درسی را یکی دو بار بدون توجه به معنی ابیات مطالعه شودتا قادر بود که اشعار را صحیح خواند. بعد با توجه به توضیحاتی که در پایان هر درس آمده است، بار دیگر مطالعه شود. و در اثنای مطالعه به معانی ابیات توجه شود.
در پایان هر درس، خودازمایی هایی به ترتیب با استفاده از توضیحات هر درس تهیه شده است. پاسخ عکس رخ داد آزمایش‌ها در لابلای توضیحات آمده است. برخی از آنها نظیر پرسشهای درباره بدیع، دستور زبان، عروض و جذب آنها با توجه به معلومات در این زمینه تر شده اند درباره آنها توضیحاتی در متن کتاب نیامده است.

کتاب رودکی و منوچهری

اسماعیل حاکمی
اسماعیل حاکمی والا (زاده ۱۳۱۵ آبادان – درگذشتهٔ ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ تهران) استاد دانشگاه، پژوهش‌گر ادبیات و مترجم ایرانی بود.اسماعیل حاکمی والا، در آبادان متولّد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در بوشهر، آبادان و شیراز گذراند و از دبیرستان سلطانی شیراز دیپلم ادبی گرفت. در ۱۳۳۴ به دانشکدهٔ ادبیات و علوم انسانی رفت و در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی درجهٔ لیسانس گرفت. در ۱۳۳۷ تحصیلات عالیهٔ خود را در دورهٔ دکتری زبان و ادبیات فارسی ادامه داد و در ۱۳۴۳ موفق به اخذ دانشنامه دکترا شد. عنوان رسا...
دسته بندی های کتاب رودکی و منوچهری