کتاب فشرده ای از زندگی، آراء و آثار بتهوون

Beethoven
کد کتاب : 78850
مترجم :
شابک : 978-6008967422
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فشرده ای از زندگی، آراء و آثار بتهوون اثر باری کوپر

این کتاب اثری بسیار موثق، معتبر و قابل‌اعتماد است - چه آن‌جا که از زندگی خصوصی بتهوون سخن می‌گوید و چه آن‌جا که به شرح و تفسیر موسیقی او و اهمیت و جایگاه آن در تاریخ موسیقی می‌پردازد. در ضمن بری از سخن‌پردازی‌ها و مبالغه‌های بیهوده‌ای است که در نوشتن یا سخن گفتن از بتهوون بسیار رایج است.
باری کوپر، مولف اصلی کتاب، از استادان نامدار موسیقی‌شناسی است و هم اوست که موفق شده موومان اوّل سمفونی دهم بتهوون را با استفاده از طرح‌ها و دست‌‌نوشت‌‌هایی که از او به جا مانده بازسازی کند. این اثر بارها به‌وسیلة ارکسترهای مهم جهان اجرا شده است. او در توصیف این کتاب چنین نوشته است:
«منظور این بوده است که هر بخش خلاصة ‌روزآمد شده‌ای از معتبرترین نوشته‌های مربوط به همان بخش را به خواننده ارائه کند. خوانندگان غیرمتخصّص در این کتاب هرگونه آگاهی مورد علاقة خود را درباره بتهوون و موسیقی‌اش خواهند یافت؛ و آن‌ها که متخصّص ساخته‌های بتهوون‌اند، می‌توانند از کتاب به عنوان مرجعی برای پژوهش استفاده کنند.»

کتاب فشرده ای از زندگی، آراء و آثار بتهوون

باری کوپر
بَری کوپِر (Barry Cooper) (زادهٔ ۲ مهٔ ۱۹۴۹) موسیقی‌شناس، آهنگساز، نوازندهٔ ارگ، و بتهوون‌شناس اهل بریتانیا است.بَری کوپر در سال ۱۹۷۴ در رشتهٔ موسیقی‌شناسی دکتری گرفت. او بیشتر به واسطهٔ مطالعاتش دربارهٔ بتهوون معروف است. کوپر ویراستار «مجموعهٔ بتهوون‌شناسی» (Beethoven Compendium) است. کوپِر در سال ۱۹۸۸ از میان طرح‌های درهم‌ریخته‌ای به خط بتهوون، موومانِ نخستِ سمفونی شماره ۱۰ را تدوین و اجرا کرد. به همین جهت، معمولاً از این سمفونیِ منسوبِ ناتمام ...
دسته بندی های کتاب فشرده ای از زندگی، آراء و آثار بتهوون