کتاب حمله هوایی به الولید

Air attack
کد کتاب : 79298
شابک : 978-6001751523‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حمله هوایی به الولید اثر احمد مهرنیا

کتاب «حمله هوایی به الولید» نوشته خلبان احمد مهرنیا، روایت عملیات نیروی هوایی به پایگاه های هوایی الولید (اچ 3) عراق است.به گزارش پایگاه خبری سوره مهر همان گونه که پیش تر احمد مهرنیا، تدوینگر کتاب اعلام کرده بود که جلد کتاب «حمله هوایی به الولید» برای قرابت و نزدیگی بیشتر با موضوع کتاب عوض خواهد شد.
مهرنیا این کتاب را اولین کتابی دانست که در مورد یک عملیات توسط نیروی هوایی نوشته می شود و افزود:البته از روی این عملیات چند داستان و حتی یک فیلم سینمایی ساخته شد که هیچ کدام اصل ماجرا را بیان نمی کنند و بیشتر روایت داستانی عملیات است ولی در این کتاب ضمن مصاحبه با 80 نفر از خلبانان نیروی هوایی که در این عملیات شرکت داشتند و گفت و گو با سایر پرسنل از جمله سیستم رادار و نیروهای پشتیبانی و ... و همچنین مدارک دیگری از بازتاب های جهانی این عملیات در این کتاب آورده شده است.
وی ادامه داد: از 4 سال پیش نوشتن در مورد فعالیت های نیروی هوایی را شروع کردم و در ابتدا هم به عملیات 140 فروندی پرداختم و مشغول نوشتن در مورد این عملیات بودم و ضمن جمع آوری اطلاعات این عملیات، اطلاعات سایر عملیات های نیروی هوایی را هم جمع می کردم.

کتاب حمله هوایی به الولید

احمد مهرنیا
احمد مهرنیا زاده ۲ مهر ۱۳۳۴ در کرمانشاه ، سرتیپ دوم خلبان نورثروپ اف- ۵ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌کننده در جنگ ایران و عراق بود. مهرنیا در سال ۱۳۶۰ در یکی از دسته‌های پروازی اف-۵ از پایگاه هوایی تبریز وظیفه پشتیبانی هوایی از تانکرهای سوخت‌رسان عملیات اچ-۳ را برعهده داشت. وی پس از بازنشستگی به تحقیق و تألیف کتب مختلف راجع به عملیات‌های مختلف نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ ایران و عراق و همچنین تألیف زندگینامه خلبانان و قهرمانان جنگ پرداخ...