کتاب قمار دیگر

Ghomar-e Digar
خاطرات یک مجاهد
کد کتاب : 79451
شابک : 978-6002537850
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب قمار دیگر اثر مصطفی ملایری

«قمار دیگر» خاطرات مصطفی ملایری یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق است که روایت خود را از دوران کودکی و نوجوانی در سال ١٣٢٨ آغاز می‌کند و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ١٣۵٧ به پایان می‌برد.
ملایری در مقدمه کتاب نوشته است: «هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم خاطراتم را بنویسم. آخر چه چیز برجسته‌ای در من وجود داشت که ماجراهای زندگی‌ام را برای دیگران جذاب و خواندنی کند؟ اما دیدم برخی کتاب‌های خاطرات موجود چنگی به دل نمی‌زند. با برخی قضاوت‌های سطحی که آن همه جانفشانی جوانان پا‌کباخته در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی را نادیده گرفته و تحقیر می‌کنند، موافق نیستم. وقتی روایتگر امروزی، حادثه دیروز را بیان می‌کند، یادش می‌رود که خود او به هر دلیل عوض شده و با عینک تازه‌ای دارد به گذشته می‌نگرد. با ارزش‌های امروز به ماجراهای دیروز نگاه کردن حتی درباره شاه و دربار و کارگزاران نظام گذشته، غیرمنصفانه است. این شیوه، تاریخ را تحریف و مسخ می‌کند.
اگر لیست بدترین رویدادهای رنج‌آوری را که در کتاب‌های روانشناسی آمده ببینید، همه موارد از همان بالا، به ردیف در زندگی من رخ داده است. جالب است کـه مـن در برابر آنها یک آدم عادی بودم. خوشحال می‌شـدم، هیجان‌زده می‌شدم، گریه می‌کردم، درد می‌کشیدم، فریاد می‌زدم، زیر فشار درد و رنج چه بسـا خودم را به شدت می‌باختم. گاهی کفر می‌گفتم و گاهی از همه زندگی مایوس می‌شدم. درنهایت اما، وقتی همه‌چیز از دست رفت و خود را شکست‌خورده دیدم، روزنی از نور امید، مرا به پا می‌داشت: حرکت از نو، قمار دیگر!»

کتاب قمار دیگر