کتاب شب پنجم

Shab-e Panjom
کد کتاب : 80161
شابک : 978-6000301040
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شب پنجم اثر فریبا انیسی

کتاب شب پنجم نوشته فریبا انیسی، فعالیت های سیاسی گروه هایی را بین سال های 1356 تا 1360 بازگو می کند. شخصیت های اصلی این رمان دو زن به نام های منیره و صدیقه اند که قبل از پیروزی انقلاب وارد فعالیت های سیاسی شده اند.
این دو نفر پس از رویداد چند اتفاق از گردونه فعالیت های سیاسی خارج می شوند ولی در کنار مردم باقی می مانند و حوادث این داستان تا سال 1360 و بمباران «زندان دولتو» در کردستان ادامه می یابد. داستان از زبان دانای کل روایت می شود و به زندگی این دو فرد و خانواده های آن ها می پردازد. بسیاری از حوادث نقل شده در این رمان بر مبنای واقعیت است.
کتاب «شب پنجم» جزو 10 اثر برگزیده جشنواره داستان انقلاب در سال 1389 بود. این رمان ادامه دار است و فریبا انیسی در حال انجام پژوهش های تاریخی برای نگارش ادامه این اثر است.

کتاب شب پنجم

فریبا انیسی
فریبا انیسی داستان نویس متولد 1345 است. انیسی داستان های خود را با موضوع انقلاب و تاریخ اسلام نوشته است. از جمله آثار اوست: "چقدر حرف نمی زند"، "فاتح هشت میز"، "از تبار خورشید"، "خدیجه (س) امین محمد (ع)"،خاطرات "سیمین دخت وحیدی"، "یاوران حرم"، "فاتح هشمیز"، "یاوران ولایت"، "کفش های جامانده در ساحل" و "بابای من ساواکیه" که نامزد دریافت جایزه بخش بزرگسال سومین دوره جشنواره داستان انقلاب در سال 1389 بود.