کتاب جاده های خلوت جنگ

Jade-haye Khalvat Jang
کد کتاب : 80410
شابک : 978-9645063137‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 666
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب جاده های خلوت جنگ اثر محسن مطلق

کتاب جاده های خلوت جنگ؛ خاطرات محسن مطلق از دوران کودکی تا پایان جنگ را درهفت فصل بازگو می کند. راوی، دانش آموز کم سن و سالی است که با توجه به حس و حال حاکم بر فضاهای دانش آموزی آن زمان، تصمیم می گیرد با عضویت در بسیج مسجد محل به کاروان های اعزامی به جبهه های جنگ بپیوندد. بازگویی خاطرات تحصیل در دبستان «معمار قصری »(مدرس های دریکی ازمحله های جنوبی شهر تهران – حوالی خیابان خاوران)، یادآوری روزهای انقلاب در کوچه پس کوچه های محله خاوران، اشاره به نخستین نشانه های قابل لمس از پیامدهای وقوع جنگ - تشییع جنازه اولین شهید محله - از بخش های اصلی فصل نخست کتاب جاده های خلوت جنگ هستند.
اولین تجربه حضور راوی در جبهه، که در قالب کاروان اردوی دانش آموزی صورت می گیرد تا اعزام رسمی او به عنوان یک نیروی بسیجی داوطلب که در ادامه تداوم می یابد، از رویدادهای مهم فصل دوم است. در فصل های بعدی کتاب بیشتر به حضور راوی در جبه ههای غرب و جنوب کشور پرداخته شده است. نویسنده تلاش کرده به اصل رویدادها وفادار بماند. خواننده در طول کتاب با انبوهی از اسامی افراد حاضر درجبهه ها مواجه می شود که برخی از آن ها دیگر در میان ما نیستند. در پایان کتاب هم عکس ها و اسنادی درباره اتفاقات ذکر شده در کتاب جاده های خلوت جنگ آمده است.

کتاب جاده های خلوت جنگ

محسن مطلق
«محسن مطلق» متولد 1348 تهران است. در نوجوانی، یعنی در سال 1362، برای اولین بار به جبهه‌های جنگ رفت و تحت تأثیر آن فضا تا پایان جنگ در جبهه ماند. «مطلق»‌ کار نوشتن درباره‌ جنگ را با کتاب «زنده بادکمیل» آغاز کرد و چند کتاب دیگر مثل «برد ایمان»، «مخمل یادها»‌،‌ «نگاه شیشه‌ای»‌،‌ «مهاجر مهربان»، «یک روز یک مرد»‌ و مجموعه داستان «آنجا که من بودم» ...