کتاب پشت دیوارهای شهر

Posht-e Divarhaye Shahr
کد کتاب : 80723
شابک : 978-9645060983
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 155
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پشت دیوارهای شهر اثر سید سعید موسوی

کتاب حاضر، خاطرات روزهای سادگی و نیالودگی سید سعید موسوی است که با زبان ساده و انسجام یافته نوشته شده است. کتاب در 155 صفحه و یک اشاره و چندین قطعه عکس، ما را به روزهای دور می‌برد که برای اولین بار فضای شهر شکسته می‌شود و صدای شکستن شیشه‌ها و آدم‌های شهر بندری زیبا با نخلهای سرکشش، موسوی هفده ساله را شکسته‌تر از شیشه‌های شهرش می‌کند. خرمشهر نخستین بار پای بمبها و خمپاره‌های عراقی را بر سنگ فرش آرامشش احساس می‌کند. شهر بندری زیبا با سوتهای کشتیهایش که آرامش را در شهر اعلام می‌کرد. موسوی با خانواده‌اش دل در گرو شهرش دارد و دفاع از آن را واجب می‌داند. مهاجرت می‌کند، خانواده‌اش را جابه‌جا می‌کند، شهر به شهر می‌رود، دوباره به خرمشهر بر می‌گردد. روزهای پرالتهاب 58 است و مردم لبریز از شادی و غرور پیروزی که اهریمن دامن کشان وطن را ترک می‌کند و اهریمن‌زادگان پردامن به جنوب وطن لشکر می‌کشد تا نهال نو بر کشیده انقلاب را شاخه بشکند و یا از ریشه در آورد. سعید موسوی در پشت دیوارهای شهر، دوربین‌وار لحظه‌های این سالها را ضبط می‌کند و چشم دیدهایش را از شهر تهران و سایر شهرستانها با ظرافت خاصی تحریر می‌کند.
پشت دیوارهای شهر زندگی را نقاشی می‌کند که آبهایش می‌سوزد و آسمانش زخمی است. پنجره و پرده‌های هم در شهر نمانده است تا وی از پشت آن به زیبا شهرش بنگرد، به ناچار از پشت دیوارهای شهر به آن می‌نگرد. در این نقاشی، جاده‌های غربت و هراس دوری از خرمشهر انتهایی ندارد. امروز موسوی چهل ساله است، اما چشم دید او از خرمشهر زخمی و خرمشهر امروز دیدنی و شنیدنی است.

کتاب پشت دیوارهای شهر

سید سعید موسوی
سید سعید موسوی 1342 در خرمشهر متولد شد. وی با آغازجنگ تحمیلی، همراه خانواده به مشهد مهاجرت کرد. در سال 1376 از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه فارغ‌التحصیل شد. موسوی در جلسات نقد و آموزش داستان شرکت می‎کرد و توانست سال 1376 اولین داستان بلند خود را تحت عنوان "بازگشت از تاریکی" به چاپ برساند. از سال1376 به مدت 9 سال مسئول گروه قصه حوزه هنری خراسان رضوی شد، داوری جشنواره‌های استانی و کشوری در حوزه‌های دانش آموزی، دانشجویی، آزاد و دفاع مقدس ،کارشناس د...