کتاب شعر و واقعیت

Fragments Verticaux
کد کتاب : 83054
مترجم :
شابک : 978-9648223392
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 169
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب شعر و واقعیت اثر روبرتو خوارز

شعر و واقعیت، بدانگونه که برای انسان نمود می‌یابند، گسستن و رها شدن تدریجی از بندها را می‌طلبند تا بدین‌ترتیب ما را به هسته اساسی آن‌چه هست یا به نظر می‌رسد که هست نزدیک کنند. شعر که به مثابه صدای هم‌آهنگ واقعیت، تاریخ و سرگذشت عمیق و متفاوتی است، تقریبا همیشه با تاریخ سطحی در تقابل است. «شعر شی‌ای است که با زبان، ریتم‌ها، باورها و وسواس‌های این شاعر یا آن شاعر و این یا آن جامعه ساخته می‌شود. محصول و فرآوردة تاریخ و جامعه‌ای است، اما شیوه تاریخی بودنش تضادمند است. شاعر چه بخواهد و چه نخواهد، شعر ماشینی است که ضد تاریخ تولید می‌کند. مبنای عمل شاعرانه، واژگون‌سازی و دگرگون‌سازی سیاله زمانی است: شعر زمان را متوقف نمی‌کند. با آن مخالف‌سرایی می‌کند و چهره‌ای دگرسان از آن می‌سازد. کتاب حاضر به ترجمه دو اثر از «روبرتو خوارز» نویسنده و شاعر فرانسوی قرن بیستم اختصاص یافته که یکی از آنها «شعر و واقعیت» و دیگری «قطعات عمودی» است.

کتاب شعر و واقعیت

روبرتو خوارز
روبرتو خوارز در 5 اکتبر 1925 در کورونل دورگو، استان بوئنوس آیرس (آرژانتین) به دنیا آمد و در 31 مارس 1995 در تمپرلی، استان پایتخت آرژانتین درگذشت. فارغ التحصیل از دانشکده فلسفه و ادبیات دانشگاه از بوئنوس آیرس بوده و از همان مؤسسه بورسیه تحصیلی دریافت کرد و در دانشگاه سوربن تحصیلات عالی انجام داد و بعداً به این مقام رسید.
دسته بندی های کتاب شعر و واقعیت
قسمت هایی از کتاب شعر و واقعیت (لذت متن)
تنها خواست این کتاب این است که اقدامی جدید برای باروری قطعه نویسی به مثابه شکل مماس بر شعر و منظری از معماری عمیق و مرموز و آفرینش انسانی باشد.