کتاب یک چیز خوب کوچولو

A good little thing
(مجموعه داستان)
کد کتاب : 83585
مترجم :
شابک : 978-6222086978
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 119
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یک چیز خوب کوچولو اثر مجموعه ی نویسندگان

مجموعه داستان «یک چیز خوب کوچولو» شامل داستان‌های برگزیده جایزه ادبی ا. هنری در سال ۱۹۸۳ است که با ترجمه لیدا طرزی منتشر شده است. کتاب فوق در راستای انتشار تمامی آثار برگزیده در این جایزه ادبی در قالب یکصد عنوان از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. جایزه ا. هنری که هرساله به داستان‌هایی کوتاه که مفهوم و یا ارزشی استثنایی را در درون خود منتقل می‌کنند اهدا می‌شود، جدای از انتخاب اثر برگزیده دست به انتخاب آثار دیگری نیز می‌زند که از سوی هیات داوران این جایزه شایسته تقدیر شناخته شده‌اند و در قالب یک کتاب سالانه منتشر می‌شود.
در کتاب فوق هفت داستان کوتاه از نویسندگانی صاحب سبک که آثاری از آنها در آمریکای شمالی و کانادا منتشر شده است به مخاطبان عرضه شده. در میان این آثار می‌توان به داستان‌هایی از جان آیداپک، ریموند کارور، لی بوچانان، پیتر مینک، گلوریا ولان، دیوید پلنت و… اشاره کرد.
سرویراستار این مجموعه در مقدمه می­نویسد: انتخاب ۳۱۴ داستان از میان چندین هزار داستان در طی این مدت به من آموخته است که برجسته‌ترین نکته درباره داستان‌های معاصر همانا تنوع اعجاب­آور آنهاست. تنوع در موضوع، سبک، شخصیت­ها، روش روایت و گریز ماهرانه از طبقه‌بندی. بی‌تردید، انعطاف و گشودگی معیارهای جایزه ا. هنری در برابر آثار درخشان و درجه یک نویسندگان امریکایی که طی یک سال در مجلات ادبی این کشور به چاپ می­رسند به این تنوع دامن زده و در عین حال به بهای کیفیت، از تأکید بر یک ژانر خاص جلوگیری می­کند. باید اضافه کنم که تنوع، راه را برای یافتن داستان­های غیر قابل پیش بینی هموار می­کند. هنگام جستجو در لابه‌لای مجلات هیچ نمی‌دانید چه چیزی را کشف خواهید کرد و این پیش­بینی که شگفت‌زده خواهید شد، پاداش یک معتاد به داستان است.
آنچه درباره این اثر و داستان‌های آن بیش از هر چیز مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد شگفت‌انگیز بودن هر داستان در عین عدم ارتباط موضوعی و محتوایی آنها با یکیدیگر است.
سرویراستار و داوران این دوره از جایزه اهنری سعی کرده‌اند وجوه ممیزه انتخاب آثار این کتاب را در روایت و اتفاق داستانی و یا حس شکفت‌انگیزی قرار دهند که این کتاب در روایت خود سعی در بازگویی آن دارد و از این رهگذر مخاطبان این داستان‌ها نیز در دل این کار با اتفاقاتی بسیار بدیع و عجیب و نو (در زمانه نوشتن داستان) روبرو می‌شوند و همین مساله است که بر جذابیت بیشتر داستان‌های این مجموعه در زمانه خود افزوده است.

کتاب یک چیز خوب کوچولو