کتاب اقتصاد به روایت دیگر

Eghtesad Be Ravayate Digar
کد کتاب : 83782
شابک : 978-6009090587
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 257
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اقتصاد به روایت دیگر اثر موسی غنی نژاد

«اقتصاد به روایت دیگر» اثری است که به دست دکتر موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان برجسته ایرانی، نوشته شده است. در این کتاب، موسی غنی‌نژاد با استفاده از مجموعه‌ای از مقالات منتشر شده در طی سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ در ضمیمه تحلیلی ماهانه روزنامه دنیای اقتصاد، به بررسی اندیشه‌های اقتصادی مشاهیر و تفکرات کمتر شناخته‌شده از سایر متفکران می‌پردازد. در این مجموعه، موسی غنی‌نژاد تلاش کرده‌ است تا متفکرانی را معرفی کند که به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای خود در زمینه‌های دین، فلسفه یا تجارت، کمتر به شهرت دست یافته‌اند. این تنوع در معرفی افراد، از اقتصاددانان حرفه‌ای گرفته تا افراد با تاثیر در زمینه‌های دینی و فلسفی، به خواننده این امکان را می‌دهد که با تحولات اندیشه اقتصادی از قرون وسطی تا به امروز آشنا شود.
آغاز کتاب با معرفی تفکرات اقتصادی توماس آکوئینی، متالهین دوران‌ساز مسیحی سده سیزدهم میلادی، شروع شده و در پایان به مباحث‌گری نورث، اقتصاددان مسیحی معاصر، درباره ارزش‌های ذهنی و قیمت‌های عینی می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این کتاب، تمرکز بر روی معرفی متفکران و نمایندگان مکاتبی است که تاکنون کمتر مورد‌توجه قرار‌گرفته‌اند. این اثر نه تنها به عنوان یک تاریخ اندیشه اقتصادی عمل می‌کند، بلکه با بازنگری متفاوت در افکار مشاهیری مانند آدام اسمیت، مارکس و کینز، به خواننده انگیزه می‌دهد تا به دیدگاه‌های جدیدتری پا بگذارد و از تنوع اندیشه‌ها بهره‌مند شود.

کتاب اقتصاد به روایت دیگر

موسی غنی نژاد
موسی غنی‌نژاد اهری (متولد ۱۳۳۰ در تبریز) اقتصاددان ایرانی‌ست. او هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت و استاد مدعو دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف است. وی همچنین مشاور علمی ماهنامه مهرنامه در اندیشه اقتصادی است. وی از سال 1388 تا 1390 درس‌گفتارهایی در موسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی "پرسش" برگزار کرده است.او لیسانس خود را پیش از انقلاب در رشته حسابداری از دانشگاه تهران گرفت و سپس با علاقه‌ای که به اقتصاد پیدا کرد به فرانسه رفت و در این رشته ادامه تحصیل داد. ...
دسته بندی های کتاب اقتصاد به روایت دیگر