کتاب مائو

Something Will Happen, You'll See
کد کتاب : 83785
مترجم :
شابک : 978-6220110019
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 52
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مائو اثر خریستوس ایکونومو

داستان‌های ایکونومو روایت وضعیت اسفناک کسانی است که از بحران اقتصادی یونان بدترین آسیب را دیده‌اند: کارگران بیکار شده، کودکان گرسنه. در فضای شهری بین آتن و پیرئوس، قصه‌هایی در محله‌های فقیرنشین طبقه کارگر و خارج از منطقه‌ی توریستی روایت می‌شوند. جایی که همه رویای فرار را در سر می‌پرورانند: فرار به کوه‌ها، به یک جزیره یا کاخی مجلل، به دنیای داستان‌های هانس کریستین اندرسن. فرار از چه؟ از شایعات و حرف‌های بی‌اساس در و همسایه، ظلم و بی‌تفاوتی ثروتمندان و پلیسی که خارج از صحنه حضوری خشن و تهدیدآمیز دارد. با این حال، حتی در لبه‌ی تیز فقر، مردان و زنان ایکونومو راه خودشان را می‌روند و تلاش می‌کنند تا همان ریسمان باریک همبستگی ممکن در جامعه‌ای چند‌پاره و متلاشی را حفظ کنند، و به هر طریقی صدای خود را پیدا کنند.
این کتاب مجموعه‌ای فوق العاده در باب تأثیر بحران اقتصادی یونان بر افراد، خانواده‌ها و جوامع در چنگال افسردگی است و ریاضت اقتصادی ناشی از فروپاشی مالی در سال ۲۰۱۰ را با قلمی شیوا به تصویر می‌کشد. ایکونومو شما را مجبور می‌کند به جایی که ترجیح نمی‌دهید نگاه کنید: به افراد مستاصل، فقیر، پیر، درمانده، تنها و فراموش شده؛ مردان و زنانی از طبقه کارگر که در صورتحساب‌ها، نگرانی از دست دادن شغل و حفظ خانه‌های خود غرق شده‌اند.

کتاب مائو

خریستوس ایکونومو
کریستوس ایکونومو در سال 1970 در آتن به دنیا آمد. او دو مجموعه داستان کوتاه به نام های زن روی ریل (2003) و چیزی اتفاق خواهد افتاد، خواهید دید (2010) منتشر کرده است. «چیزی اتفاق خواهد افتاد، تو خواهی دید» برنده جایزه معتبر دولتی بهترین مجموعه داستان کوتاه شد و به عنوان پربازدیدترین کتاب یونانی سال 2011 شناخته شد.