کتاب از خود بی گانگی

Alienation
کد کتاب : 84002
مترجم :
شابک : 978-6008004868
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب از خود بی گانگی اثر راهل یگی

ایده هگلی-مارکسیستی از خودبیگانگی پس از رد پست متافیزیکی اومانیسم و دیدگاه‌های ذات‌گرایانه درباره طبیعت انسان از بین رفت. «راهل یگی» در این کتاب از سنت فلسفی هگلی، تحلیل‌های پدیدارشناختی مبتنی بر برداشت‌های مدرن از عاملیت و کارهای اخیر در سنت تحلیلی برای درک مجدد از خود بیگانگی به عنوان فقدان رابطه معنادار با خود و دیگران، که در احساس درماندگی و درماندگی تجلی می‌یابد، استفاده می‌کند.

رویکرد احیا شده به بیگانگی به نظریه اجتماعی انتقادی کمک می کند تا با پدیده هایی مانند بی معنی بودن، انزوا و بی تفاوتی درگیر شود. یگی با قطع پیوند بیگانگی با مفهومی مشکل‌ساز از جوهر انسانی و در عین حال حفظ محتوای اجتماعی-فلسفی آن، منابعی را برای نقد تازه‌ای از آسیب‌شناسی‌های اجتماعی فراهم می‌کند، دغدغه‌ای که در فلسفه سیاسی لیبرال معاصر بسیار نادیده گرفته شده است. آثار او استدلال‌های روسو، هگل، کی‌یرکگارد و هایدگر را دوباره مرور می‌کند و آنها را در گفتگو با توماس ناگل، برنارد ویلیامز و چارلز تیلور قرار می‌دهد.

کتاب از خود بی گانگی

راهل یگی
راحل یگی، استاد فلسفه عملی و فلسفه اجتماعی در دانشگاه هومبولت برلین است. حوزه های تحقیقاتی او در فلسفه اجتماعی، فلسفه سیاسی، اخلاق، انسان شناسی فلسفی، هستی شناسی اجتماعی و نظریه انتقادی است.