کتاب ما خرس هستیم

We Are Bears
کد کتاب : 84018
مترجم :
شابک : 978-9643372767
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 31
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ما خرس هستیم اثر مالی گرومز

آینده روشن هر کشوری را فرزندان آن سرزمین رقم می‌زنند. اگر فرزندانمان به طور صحیح، اصولی و متناسب با شرایط و نیاز جامعه آموزش ببینند و تربیت شوند، بدون شک جامعه‌ای موفق و پویا خواهیم داشت. یکی از ابزارهای آموزش صحیح به کودکان کتاب‌های مفید و ارزشمند است. بنابراین خواندن کتاب، باید در برنامه روزانه افراد از بدو تولد تا بزرگ‌سالی گنجانده شود. نکته مهم و قابل توجه در این بحث، این است که والدین و مربیان باید دقت داشته باشند که برای هر گروه سنی، کتاب‌های خاصی انتخاب شود و حتی لازم است برای هر سن، شیوه خاصی برای خواندن کتاب در نظر گرفته شود.
دنیای حیوانات برای کودکان دنیایی اسرارآمیز و جذاب است. آن‌ها دوست دارند با حیوانات و نحوه زندگی، زاد و ولد، تغذیه و… آشنا شوند. این علاقه باعث می‌شود کار بزرگ‌ترها آسان‌تر شود. چه کاری؟ آموزش. آموزش آشنایی با حیوانات و توجه به اهمیت این موجودات در محیط زیست و نقش آن‌ها در زندگی انسان‌ها. کتاب‌های داستانی با موضوع زندگی حیوانات می‌تواند مرجعی باشد برای مطالعه کودکان و با توجه با اثرگزاری قصه برای آن‌ها یکی از بهترین راه‌های شناخته شده است.
در کتاب ما خرس هستیم اثر مالی گرومز، سعی شده از زندگی خرس‌ها روایت متفاوتی شود. نویسنده توانمندی خود را به نمایش گذاشته است و توانسته است به زبانی ساده و کودکانه هر آنچه یک کودک نیاز دارد از خرس‌ها بداند و بنویسد را به رشته تحریر درآورد. در این کتاب خرس مادر بچه‌های کوچکش را برای اولین بار به فضای بیرون خانه می‌برد تا به آن‌ها درس زندگی خرس‌ها را بدهد. این‌که بعد از دوران شیرخواری، خرس‌ها چه چیزی می‌خورند و چگونه غذای خود را پیدا می‌کنند. در هنگام خطر چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهند و چه توانایی دارند…
سیدمهدی شجاعی از نویسندگان و مترجمان نام‌آشنای معاصر، با ترجمه روان خود تاثیر بسزایی در زیبایی ادبی و روا‌ن‌خوانی داستان داشته است.تصویرگری کتاب کودک در کنار ادبیات کودک و نوجوان، بخش مستقلی در هنر است که به طور کاملا هدفمند و مخاطب‌شناسانه در راستای این نوع از ادبیات پیش می‌رود و در واقع بخش هنرمندانه ٔکتاب را تشکیل می‌دهد که در انتقال معنا و مفهوم متن بسیار موثر است. تصویرگری کتاب که متشکل از گرافیک و نقاشی است دستآوردی است که پیوستگی دائم با متن دارد و همیشه مبتنی بر روایت و قصه است. لوسیا گورنر با تصویرگری‌اش برای کتاب ما خرس هستیم جذابیت خاصی به داستان بخشیده است.

کتاب ما خرس هستیم