کتاب دو تخم مرغ در مه

Two eggs
(طنزهای سینمایی)
کد کتاب : 84419
شابک : 978-9643376147
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دو تخم مرغ در مه اثر شهرام شکیبا

کتاب «دو تخم‌مرغ در مه» نوشته‌ی «شهرام شکیبا» است. «مرد ذلیل مرده»، «مرگ پولدارها»، «مرغانه»، «بعد از ظهر سگی»، «حیرت دمیده‌ام گل داغم بهانه‌ای‌ست»، «زیر درختان سنجد»، «همه آثار محسن»، «تخم سی‌مرغ»، «دو تخم‌مرغ در معاونت‌های سینمایی گوناگون»، «فولاد»، «اردوگاه تخم‌مرغی» و «تخم‌‌مرغ دو زرده» عنوان داستان‌های کتاب است.
کتاب «دو تخم‌مرغ در مه» روایتی از خرید دو تخم‌مرغ از یک فروشگاه توسط دو نفر با ادبیات و تفکر کاملا متفاوت است .در این مجموعه به فیلم‌سازان مطرح سینمای ایران از جمله عباس کیارستمی، مجید مجیدی، مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا ، تهمینه میلانی و رخشان بنی‌اعتماد و شوخی‌های گوناگونی که در فیلم‌های آنها و جود دارد پرداخته شده است. نویسنده درباره این کتاب می‌گوید: این کتاب را در طول ۱۰ روز جشنواره ۲۷ فیلم فجر نوشته‌ام، مخاطبان این کتاب بزرگ‌سال و بیشتر اهالی سینما و کسانی هستند که با فیلم‌های این فیلم‌سازان آشنایی دارند.
در مقدمه آمده است: این کتاب دربرگیرنده مطالب همین ویژه‌نامه روزنامه خبر است که شرحش رفت. اما فقط مطالب نثر که با سرکلیشه «نگره مولف»، چاپ می‌شد، شعرها بماند برای بعد. یک سوژه کلی انتخاب کرده بودم، خریدن دو تخم‌مرغ از یک مغازه، ‌البته بر‌حسب سبک و شیوه و وجه قالب صوری و معنوی آثار کارگردان مورد نظر،‌ فضا متغیر است.
این طنزپرداز در نگارش این مجموعه سعی داشته تا از لحن و زبانی روزمره و ساده بهره گیرد.

کتاب دو تخم مرغ در مه

شهرام شکیبا
شهرام شکیبا (زادهٔ ۱۷ آبان ۱۳۵۱) منتقد سینما، شاعر طنزپرداز، مجری و بازیگر تلویزیون اهل ایران است. وی تاکنون در جشنواره‌های ادبی و طنز مختلفی به عنوان داور یا ناظر شرکت داشته‌است. او همسر سابق مهسا ملک مرزبان مجری، نویسنده می‌باشد و پس از جدایی با فردی به نام ستاره سادات قطبی ازدواج کرده‌است.