کتاب زندگی نامه گرسنگی

The Life of Hunger
کد کتاب : 84623
مترجم :
شابک : 978-6222019815
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 186
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی نامه گرسنگی اثر آملی نوتوم

آملی نوتوم، در رمانی نوستالژیک، هوشمندانه و غیرمعمول، خود را در قالب گرسنگی برون‌ریزی می‌کند: گرسنه‌ی تجربه، گرسنه‌ی زندگی، گرسنه‌ی شیرینی و گرسنه‌ی گرسنگی: دورانی که او در آن به انروکسیا یا همان بی اشتهایی کامل دچار می‌شود. «زندگی نامه گرسنگی» با بازگویی سفرهای تاثیرگذار دوران جوانی‌ آملی، از توکیو تا پکن، و از پاریس تا نیویورک، به اثری درخشان درباره‌ی واکاوی خود بدل می‌شود، و به گفته‌ی بسیاری از منتقدان بالغ‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین اثر آملی تا به امروز است.
زندگی نامه گرسنگی سال‌های اولیه زندگی نوتوم را دنبال می‌کند. پدر دیپلمات او با هر پست جدیدی که می‌گیرد خانواده‌اش را ربوده و آنها را به مکان دیگری منتقل می‌کند تا تک تک اعضا وارد دنیای گیج کننده‌ی جدیدی شوند. مدرسه جدید، پرستار بچه جدید، خیابان‌های جدید، و از دست دادن همه چیزهایی که برایشان آشنا بوده است. یک کودک چطور می‌تواند این ترک کردن‌ها و رسیدن‌های تروماتیک را هضم کند؟
گرچه مادر اصرار دارد که بچه با پدرش مو نمی‌زند، وقتی آملی بزرگ می‌شود بالاخره می‌فهمد که او پدرش نیست: که یک زن است. او شاهد گرسنگی و بیماری در بنگلادش است. مورد آزار قرار می‌گیرد. ترس و جا به جایی باعث بی‌اشتهایی‌ می‌شود. و با این حال، املی رام نشدنی، تسلیم نمی‌شود. او سعی می‌کند به هر وسیله‌ای بر خلأیی که او را تعریف می‌کند غلبه کند. پس خود را غرق تماشای زیبایی‌ها می‌کند: تپه‌های پشت باغ ژاپنی‌اش، زیبایی خواهرش، نرمی آغوش دایه‌اش..

کتاب زندگی نامه گرسنگی

آملی نوتوم
فابین کلر نوتوم «املی نوتوم (Amélie Nothomb)» در نهم ژوئیۀ سال 1966 در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک متولد شد. ولی او در زندگی نامه اش خود را اَمِلی نوتوم متولد سال1967 در کوبۀ ژاپن معرفی می کند. پدرش بارون پاتریک نوتوم، دیپلمات بلژیکی کمی بعد از تولد اَمِیلی به عنوان کنسول به ژاپن منتقل می شود. امیلی پنج سال در ژاپن زندگی می کند. تأثیر این پنج سال بر روحیات نویسنده در آثارش منعکس می شود. ولی تجربۀ دور از وطن بودن املی به ژاپن ختم نمی شود. او به طور متوالی همراه خانواده اش به پک...