کتاب گل های سرخ سارایوو

Sarajevo Roses
کد کتاب : 86135
مترجم :
شابک : ‏‫978-6000306434‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گل های سرخ سارایوو اثر آزرا یونوزوویچ

این کتاب درباره‌ی درستی یا نادرستی مفاهیم اجتماعی یا ساخت‌های اجتماعی خاطره نیست. این پژوهش به این می‌پردازد که چگونه جوامع، گروه‌ها و افراد معانی رویدادها را به جهات گوناگونی منحرف ساخته یا بازتفسیر می‌کنند که ممکن است به شکلی فاحش متفاوت با تفسیری باشد که در زمان وقوع داشته‌اند. آن طور که آدورنو می‌گوید: «اندیشه صبر می‌کند تا روزی با خاطره‌ی آنچه از دست رفته بیدارشده و به آموزه تبدیل شود.» به شکل مشابه این کتاب نگاهی دارد به الگوهای تغییری که در زمان تغییرات کلان همچون جنگ هولناک بوسنی و هرزگووین در دهه‌ی 1990 رخ دادند و تلاش می‌کند اندیشه‌هایی را که در انتظار ماست تعریف کند و معلوم کند خاطرات از دست رفته چه هستند که می‌توانند بیدار شوند و به آموزه تبدیل شوند.

کتاب گل های سرخ سارایوو

آزرا یونوزوویچ
دکتر آزرا یونوزوویچ در Zenica، شهری در مرکز بوسنی و هرزگوین به دنیا آمد. در طول جنگ در دهه 90، او به عنوان داوطلب در مرکز بررسی جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت کار کرد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته جامعه شناسی در دانشگاه Bogazici/Bosphorus در استانبول به پایان رساند و دکترای خود را در دانشگاه سارایوو دریافت کرد. او همچنین به عنوان دانشجوی تبادلی در دانشگاه راتگرز در ایالات متحده تحصیل کرد. علایق خاص او شامل حافظه اجتماعی و سیاست بزرگداشت است. پایان نامه دکترای او وجود خاطرات جایگزین ر...
دسته بندی های کتاب گل های سرخ سارایوو
قسمت هایی از کتاب گل های سرخ سارایوو (لذت متن)
برشی از کتاب گل های سرخ سارایوو : لونتال می‏نویسد: «تاریخ چیزی بیش از گذشته است، زیرا نه تنها با آنچه در گذشته رخ داده، بلکه با تبعات متعدد رویدادها، که حتی پس از مرگ افراد درگیر در آنها، همچنان ادامه می‏یابند، سر و کار دارد. تاریخ تنها آنچه در زمان رخ می‏دهد نیست، بلکه اندیشه‏ها و احساسات، گمانه‏ها و نظریه‏هایی که ادراک آیندگان درباره ی آن زمانه مطرح می‏کنند، آن آشفتگی را سامان می‏بخشند.» آمیلا می‏گوید: «هر چه در این شهر می‏بینید جنگ است. همه چیز از ماهیت جنگ می‏گوید. اتفاقی هولناک رخ داده و انشاالله که دیگر رخ نخواهد داد. جنگ هر روز دیده می‏شود. ما می‏گوییم- ما خوبیم، ردیفیم. هفت سال گذشته است و ما هنوز واقعا نمی‏توانیم بگوییم که تجربه جنگ را هضم کرده‏ایم و دیگر تمام شده است.»
متن کتاب