کتاب اخگر زندگانی

The Spark of Life
کد کتاب : 86211
مترجم :
شابک : ‫‬‮‭978-6001052132
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب اخگر زندگانی اثر فرانسیس اشکرافت

کتاب «اخگر زندگانی» اثری نوشته «فرانسیس اشکرافت» است که نخستین بار در سال 2012 انتشار یافت. «اشکرافت»، استاد دانشگاه «آکسفورد»، در این کتاب از نقش اساسی الکتریسیته در کارکرد بدن انسان پرده برمی دارد. در اواخر قرن هجدهم، آزمایش های دانشمندی ایتالیایی به نام «لوییجی گالوانی» با قورباغه ها نشان داد که حیوانات، الکتریسیته مختص به خودشان را تولید می کنند. اما دانشمندان تا دهه 1970 نمی دانستند این الکتریسیته چگونه در بدن به وجود می آید، تا این که فیزیکدانی به نام «اروین نهر» و فیزیولوژیستی به نام «برت ساکمان»، جریان ضعیف یون های پتاسیم و سدیم را هنگام عبور از دریچه هایی کوچک—کانال های یونی—در غشای یک سلول، اندازه گیری و ثبت کردند. «اشکرافت» پس از توضیح این پیش‌زمینه، به کاوش در موضوعاتی گوناگون می پردازد: یک «عامل اعصاب»—مانند زهر برخی ماهی ها، گیاه «کورار»، یا بوتاکس— چگونه عمل می کند؛ مارماهی ها چگونه الکتریسیته تولید می کنند؛ دستگاه «دفیبریلاتور» چگونه ضربان قلب را به حالتی پایدار می رساند؛ و مغز ما چگونه داده های حسی را پردازش می کند.

کتاب اخگر زندگانی

فرانسیس اشکرافت
فرانسیس اشکرافت، نویسنده و فیزیولژیست بریتانیایی‌ و استاد تحقیقات انجمن سلطنتی در دانشگاه آکسفورد است. او یکی از اعضای کالج ترینیتی، آکسفورد و مدیر مرکز عملکرد ژن آکسفورد است.
نکوداشت های کتاب اخگر زندگانی
Ashcroft’s writing is clear and accessible, offering surprising insights into the “electrical machine” we call the human body.
نثر «اشکرافت»، گویا و قابل فهم است و بینش هایی غافلگیرکننده را درباره «ماشین الکتریکی» که آن را بدن انسان می نامیم، ارائه می کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A captivating read sure to pique the interest of any science fan.
اثری مسحورکننده که بدون تردید هر طرفدار علم را مجذوب خواهد کرد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A gem that sparkles.
جواهری درخشان.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب اخگر زندگانی (لذت متن)
ما نیز ماشین هایی الکتریکی هستیم و جریان های الکتریکی، نقشی اساسی در بطن حیات دارند.

کانال های یونی به واقع «اخگر زندگانی» هستند چرا که بر هر جنبه از رفتار ما حکمرانی می کنند.

دوز مناسب، تفاوت میان زهر و نوشدارو است.