کتاب خرد

Wisdom
روانشناسی اندیشه ها، گفتار و کردار خردمندانه
  • 15 % تخفیف
    125,000 | 106,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: دوران دوران
    نویسنده: رابرت جی استرنبرگ
کد کتاب : 86319
مترجم :
شابک : 978-6227666199
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 195
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب خرد اثر رابرت جی استرنبرگ

انگیزه ی اصلی این کتاب این است که خرد ویژگی اساسی روان شناختی است که بیش از هر چیز دیگری برای درک و حل مشکلات پیش روی جهان امروز مورد نیاز است ماموریت منحصر به فرد این کتاب آن خواهد بود که به خوانندگان تحصیل کرده دانشجویان افراد عادی و متخصصان به صورت مختصر و خواندنی آن چه را که درباره ی خرد شناخته شده و این که چرا برای افراد و جهان اهمیت دارد. ارائه دهد.
تعاریف مختلفی برای خرد وجود دارد اما ویژگی مشترک بسیاری از تعاریف تمرکز بر تعادل بین عناصر ،شناختی عاطفی و انگیزشی ای است که برای دستیابی به یک خیر مشترک اعمال می.شود خرد نه تنها در نوع حل مسئله ی فردی که با آزمونهای هوش موجود اندازه گیری میشود بلکه در حل مشکلات جمعی برای مسائل مختلف پیش روی جهان نیز به خوبی عمل میکند.
مخاطبان مورد نظر برای این کتاب دانشجویان افراد غیر متخصص تحصیل کرده و متخصصان علاقه مند به خرد یا فقط به این موضوع هستند که چگونه میتوان رویکرد بهتری برای حل مشکلات پیش روی جهان داشت کتاب ما به هشت فصل به اضافه ی یک پایان نامه تقسیم شده است.
در فصل یکم «خرد چیست؟» دربارهی چیستی خرد بحث میکنیم ما به ویژه بر اهمیت جست وجوی یک منفعت مشترک با یافتن تعادل بین علایق درون فردی (خود) بین فردی دیگران) و برون فردی (بزرگتر) تأکید میکنیم در فصل دوم «چرا خرد مهم است و جامعه اهمیت آن را تشخیص نمی دهد؟» به اهمیت بسیار زیاد خرد برای جامعه و این که چرا دیگر اولویتهای جامعه نه تنها خرد را تحت الشعاع قرار میدهند بلکه گاهی اوقات واقعا بر خلاف خرد عمل میکنند میپردازیم. در فصل سوم «خرد چگونه در روان شناسی مطالعه شده است؟» نشان میدهیم که چگونه روشی که روان شناسان خرد را مفهوم سازی و مطالعه کرده اند در طول زمان تکامل یافته است ما رویکردهای روان شناختی مختلف در مورد خرد را مرور میکنیم. در فصل چهارم «خرد چگونه اندازه گیری میشود؟» ما در مورد رویکردهای اصلی اندازه گیری خرد هم خود گزارشی و هم مبتنی بر عملکرد بحث میکنیم در این فصل نمونه هایی از انواع سوالات مورد استفاده و نحوه ی نمره گذاری پاسخ ها ارائه می شود. در فصل پنجم «خرد چگونه رشد میکند؟» نظریه ها و یافته های تجربی در مورد رشد خرد در طول عمر را مرور میکنیم این فصل به این میپردازد که چگونه خرد با سن مرتبط است و کدام منابع فردی باعث رشد خرد از طریق تجربه میشود. در فصل ششم «خرد را چگونه پرورش دهیم؟» تلاشهایی را برای آموزش خرد چه عمومی و چه خاص مرور میکنیم این فصل همچنین اصول تعلیم خرد را مورد بحث قرار می دهد.
در فصل هفتم «خرد چگونه با دیگر ویژگیهای روان شناختی مرتبط است؟» ادبیات مربوط به رابطه خرد با سایر ویژگیهای روان شناختی را با تمرکز بر هوش ،شخصیت ،احساسات بهزیستی و اخلاق مرور میکنیم.

کتاب خرد

قسمت هایی از کتاب خرد (لذت متن)
اول، افراد خردمند به دنبال یک خیر مشترک هستند. یکی از ما سال هاست که دوره ای در زمینه رهبری تدریس می کند و به این نتیجه رسیده است که راه اصلی برای تشخیص رهبران خوب از نه چندان خوب این است که آن ها به دنبال چه کسانی هستند. رهبران بد همیشه یک نفر را در ذهن دارند خودشان. آن ها ممکن است بگویند که به دیگران اهمیت می دهند، آن ها ممکن است کارهایی انجام دهند که به نظر می رسد به دیگران اهمیت می دهند. حتا ممکن است با شنیدن بدبختی های دیگران غمگین به نظر برسند، اما در نهایت، آن ها همیشه مراقب شماره ی ۱ هستند خودشان. وقتی آن ها به دیگران کمک می کنند، برای کمک به خود یا صرفا برای نشان دادن آشکار اما به دروغ چه قدر مراقب و با ملاحظه هستند. وقتی به دیگران گوش می دهند، برای این است که بفهمند چه چیزی در این صحبت به نفع آن هاست. وقتی آن ها به گونه ای عمل می کنند که به نفع دیگران باشد، همیشه ابتدا خود را در ذهن دارند. همان طور که جرم شناسان گاهی اوقات می گویند که برای کشف عاملان یک جنایت، باید پول را دنبال کنید، برای این که بفهمید چه کسی خردمند است، باید منافع را دنبال کنید رهبر در تلاش است به نفع چه کسی کار کند، و به ویژه، آیا کسی فراتر از خودش است. یا کسانی که فورا می توانند برای خودش سود ببرند؟