کتاب لینکداین، از ایجاد تا اعتبار

Linkedin
7 قانون طلایی برای تبدیل شدن به فردی معتبر در بازار کسب و کار و ...
کد کتاب : 86606
شابک : 978-6006982632
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب لینکداین، از ایجاد تا اعتبار اثر نسیم توکل

مولف کتاب - نسیم توکل - با اطلاع از ظرفیت حافظه‌ی انسانی در به‌یادآوری موضوعات، از قاعده‌ی اصلی حافظه یعنی 2 + 5 استفاده کرده است تا بتواند این قواعد را به خوانندگان انتقال دهد. او هفت قاعده را معرفی می‌کند تا صاحبان کاروکسب‌ها و فعالانی که تمایل دارند از این ابزار پرقدرت شبکه‌ی اجتماعی سود ببرند، و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهند.
بدیهی است این قواعد به مراتب بیش از هفت قاعده است. اما آنچه کار این مولف را تقدیربرانگیز کرده، آن است که اصلی‌ترین قواعد را یادآوری می‌کند. چگونه می‌توان این اصلی‌ترین قواعد را به‌کار انداخت؟ پاسخ این است که نخست باید آن را یاد گرفت، در عمل به‌کار برد، و بارها و بارها آن را تکرار کرد، تا در "اقدام" و "عمل" نتایج سودمند آن را به دست آورد.
بجاست اگر بگوییم این روزها، به‌رغم بهره‌برداری وسیع از "لینکداین" و سایر شبکه‌های اجتماعی، تعداد کتابهای این حوزه فوق‌العاده اندک هستند، و این کتاب یعنی - لینکداین از ایجاد تا اعتبار - یک فرصت مغتنم است برای فعالان کاروکسب‌ها.
علاقه‌مندم این نکته را یادآور شوم که لینکداین و یا هر نوع ابزار شبکه‌ی ارتباطی، پرقدرت‌ترین بلندگویی است که تابه‌حال خلق شده است. پس باید بتوانیم با دانایی، و اشراف کامل از ظرفیتهای آن، بیشترین بهره‌برداری را از آن به عمل آوریم تا به موفقیتهای بیشتر و بهتر نائل شویم؛ آرزو و سودایی که مولف این کتاب با مرارت به آن دست یافته، و در طبق اخلاص قرار داده تا تقدیم علاقه‌مندان سازد.

کتاب لینکداین، از ایجاد تا اعتبار

نسیم توکل
سال 1362 در خانواده ای فرهنگی ارتشی در میمه اصفهان به دنیا آمدم. پدر بسیار سخت کوش، بلندپرواز و به شدت ریسک پذیر بود و روحیه اش با شغل دولتی سازگار نبود. وقتی نه سالم بود، پدر خودش را از ارتش بازخرید کرد و در بخش معدن به کارآفرینی مشغول شد. تا زمان ورود به دانشگاه در میمه بودم و برای ادامه تحصیل به اصفهان رفتم. پدر طی دوران ابتدایی تا دبیرستان هفته ای یکبار به خانه می آمد. من بیشترین تاثیرپذیری را از مادر داشتم. مادرم فرهنگی بود. به خاطر کار مادر همیشه زیر ذره بین بودم. باید همیشه درس هایم را...
دسته بندی های کتاب لینکداین، از ایجاد تا اعتبار
قسمت هایی از کتاب لینکداین، از ایجاد تا اعتبار (لذت متن)
"لینکداین" به مثابه بزرگترین شبکه ی حرفه ای در جهان تا تاریخ مارس 2012، 150 میلیون عضو داشت و به گفته ی منابع جدید، لینکداین اکنون 400 میلیون عضو در سراسر دنیا دارد. مأموریت این شبکه، برقرار کردن پیوند با حرفه ایهای دنیاست برای آنکه بیش از پیش، موفقیت به دست آورند، و بهره ورتر شوند. لینکداین به عنوان یک ابزار و شبکه ی اجتماعی، برای کمک به مردم است تا هم مشاغل موردنظر خود را پیدا کنند، و هم می کوشد آنان را در مشاغلی که دارند، تواناتر سازد. چگونه می توان از این ابزار و شبکه های اجتماعی پرقدرت چشم پوشید؟ پاسخ آن است که ما ایرانی ها بنا به پژوهشهای فراوانی که تاکنون در سالهای اخیر شده است، همواره بیش از مبدعان و متفکران شبکه های اجتماعی، طرفدار این تکنولوژی و سایر تکنولوژیها و ابزارهای جدید هستیم! پس در این باره نگرانی نداریم. آنچه نگران کننده است آن است که در شتاب بهره برداری از این ابزارهای شبکه های اجتماعی، به مبانی و اصول این رسانه ها و شبکه های اجتماعی کمتر توجه می کنیم، و گاه آنچنان مغروق آن می شویم که فراموش می کنیم قرار است از این رسانه ها و شبکه های اجتماعی چه چیز حاصل شود. از این رو، هزینه ای است که افزون بر هزینه های نقدی، هزینه های انرژی و منابع انسانی، تلف شده و نتایج سودمندی که انتظار داشتیم، حاصل نمی شود. "لینکداین" همچون هر ابزار و رسانه ای از شبکه ی اجتماعی، دارای ماهیت و ظرفیتی است که باید این ماهیت و ظرفیت را بشناسیم. با شناخت هرچه بیشتر ماهیت و ظرفیت آن، بهتر می توانیم از این رسانه و شبکه ی اجتماعی بیشترین بهره برداری را به عمل آوریم. شایسته ی عنوان است که این رسانه و هر رسانه ی دیگری بویژه "رسانه های شبکه ی اجتماعی"، قواعد خاصی دارند که پیروی از این قواعد، می تواند میزان کامیابی شما را در برقراری پیوند دقیق افزون سازد، به علاوه هزینه های شما را بخوبی کاهش دهد. این در حالی است که عموم ما در ایران، همواره در شتاب بهره برداری از این رسانه ها بویژه رسانه های شبکه ی اجتماعی، تمایلی نداریم که به قواعد پایبند بمانیم. ترجیح می دهیم که با استفاده از "شم"، "خلاقیت" و "نبوغ" خود اقداماتی را به انجام رسانیم! در چنین شرایطی زمانی متوجه خطاها می شویم که تمام تلاشها، اقدامها، و هزینه ها نه تنها نتیجه نداده بلکه، آسیب جدّی خورده ایم. البته گاه همچنان می کوشیم دوباره همان خطاها را تکرار کنیم! مولف این اثر با اعتراف قابل تحسین خود در ابتدای کتاب، می گوید در آغاز به صورت تجربی از "لینکداین" بهره مند شده، اما به مرور دریافته که می تواند با دانایی بیشتر، بهره برداری وسیعتری از این رسانه و شبکه ی اجتماعی به عمل آورد، و از دیگر سو، مخاطرات آن را کاهش دهد. بدین رو، با مطالعه ی بیشتر، و ارزیابی آن دانسته ها در هنگام به کارگیری این رسانه و شبکه ی اجتماعی، اقداماتش را به ثمر رسانده، و اکنون آن همه را تقدیم علاقه مندان کرده است که در این کتاب می خوانید. اگر دوست دارید خودتان چرخ را از ابتدا اختراع کنید، بهتر است همچنان در به کارگیری این ابزار و شبکه ی اجتماعی، "خودتان"، "شم خودتان"، "نبوغ و خلاقیت خودتان" را ملاک قرار دهید. با گذشت زمان، قطعا به نتایجی خواهید رسید و البته می پذیرید که افزون بر "یادگیری"، هزینه های آن را بپردازید. اما اگر دوست دارید از تجربه و دانش دیگران بهره مند شوید، راههای میان بری وجود دارد که از جمله ی آن راهها، مطالعه ی این کتاب را پیشنهاد می کنم.
ناشر