کتاب سپهر آگاهی

Sepehr awareness
در قلمروهای جاودان وجود
  • 15 % تخفیف
    355,000 | 301,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 8788
شابک : 9789642247370
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 362
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سپهر آگاهی اثر محسن فرشاد

"سپهر آگاهی" کتابی است به قلم دکتر "محسن فرشاد" که خوانندگان را به گشت و گذار "در قلمروهای جاودان وجود" دعوت می کند. نویسنده کتاب را در سه بخش و چندین دفتر طبقه بندی کرده که هر کدام گوشه ای از "سپهر آگاهی" خواننده را شکل می دهند. در بخش ابتدایی کتاب، مسائلی همچون جهان پدیداری منطبق با کالبد مادی انسان، تشریح واقعیت مادی از نظرگاه علمی، نظریه ی مه بانگ و تورم کیهانی، تعریف عالم مادی از دیدگاه فلسفی، حتمیت یا دترمینیسم فازی و قطعی در رویدادهای طبیعی، جهان کوآنتومی، مفهوم آنتروپی در نظریه ی اطلاعات و آگاهی مورد بررسی دقیق قرار می گیرند.
سپس بخش دوم کتاب "سپهر آگاهی" از دکتر "محسن فرشاد" آغاز می شود و مفاهیم متافیزیک در گستره ی شناخت بشر در این قسمت تجزیه و تحلیل می شود. نویسنده در این بخش همچنین به مسئله ی فضا، زمان و بعد در فلسفه و دانش امروز پرداخته و این موارد را از دیدگاه ریاضیات و فیزیک نیز بررسی نموده است. میدان از دریچه ی فلسفه، فیزیک و کیهان شناسی، نظریه ی ابرتقارن و نظریه همه چیز، دیدگاه ماده گرایان، معناگرایان یا ایده آلیست ها، پوزیتیویست های منطقی و افلاطونیان، ایده آلیسم علمی، تئوری اعداد، شهودگرایان، تفکر فازی و اجتماع نقیضین از سایر موضوعاتی هستند که در بخش دوم کتاب "سپهر آگاهی" به آن ها پرداخته شده است.
در بخش سوم و آخر کتاب، آگاهی شهودی، عرفانی، کیهانی، جوهر از دیدگاه نظریه ی کوآنتوم، مرزهای آگاهی و قلمروهای آگاهی برتر، تغییر الگوی آگاهی فعلی انسان به آگاهی چندبعدی و رویا و آگاهی در پیوند با آن مورد بررسی قرار گرفته است و این چنین کتاب "سپهر آگاهی" به پایان می رسد.

کتاب سپهر آگاهی

محسن فرشاد
«محسن فرشاد یکتا» در 12 اسفند 1323 در تهران به دنیا آمد.در سال 47 لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران، و در سال 54، دکترای دولتی حقوق خصوصی خود را از دانشگاه اکس مارسی فرانسه اخذ نمود.وی از سال 72 تاکنون عضو هیئت علمی و هیئت امنای موسسه آموزش عالی پژوهش صنایع ایران‏ بوده و همچنین در دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق (ع)، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم بهزیستی، جامع‏ علمی-کاربردی و... تدریس کرده است.ایشان از سال57 تاکنون به عنوان وکیل پ...
دسته بندی های کتاب سپهر آگاهی
قسمت هایی از کتاب سپهر آگاهی (لذت متن)
انسان ساخته شده است تا در تحول و تکامل آگاهی ، به بیداری شکوهمندی برسد که به مثابه خدایان خواهد شد . آنانی را که قرنها و قرنها در اساطیر و افسانه ها و نمادهای خود جستجو کرده است . اما نماد و اسطوره جز خود او کس دیگری نیست . پرواز بلند او به سوی دل آگاهی ، خرد عاشقانه ، عالمانه و عارفانه ، و بیداردلی و عشق به همه عالم وجود ، از او موجودی خواهد ساخت که بر تارک جاودانگی نشسته ، فنا را به عقب رانده و یگانگی ابدی و جاودانه را تجربه خواهد کرد . عظمت هستی باورنکردنی و شگفت آور است ، آگاهی و اندیشه ای که فقط با سکوت باید از آن یاد کرد ، در خلائی پویا و نیروسرشت باید آن را شناخت و در ژرفای سکوت به نجواهای طنین انداز و پر از پژواک آن گوش داد . انسان زاده این خلاء پویا و این سکوت پراسرار و این روح رازآلود و آفریده این شعور ، و زاده یک چنین آگاهی پر عظمت و پیچیده است . او زاده شده است تا رشد کند ، سر به بالاترین قوس هستی بساید و به وحدتی نامتناهی با قلمرو وجود دست یازد.