کتاب غرق شدن تمدن ها

Le naufrage des civilisations
کد کتاب : 89006
مترجم :
شابک : 978-6001052408‏
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب غرق شدن تمدن ها اثر امین معلوف

من لوان را در عصر طلایی اش نشناخته ام، دیر آمده ام، از تئاتر جز دکوری تکه پاره چیزی باقی نمانده بود اما همیشه امیدوار بوده ام که جشن از نو شروع خواهد شد نمی توانستم باور کنم که تقدیر مرا در خانه ای به دنیا آورده که مقدر است ویران شود. از خانه خویشاوندانم چندین خانه در آناتولی کوهستان - لبنان، شهرهای ساحلی و دره نیل ساخته بودند، که مجبور میشوند همه را یکی پس از دیگری رها کنند. من از این خانه ها، طبیعی است خاطراتی نوستالژیک و نیز رگه ای از تسلیم رواقی در برابر بیهودگی چیزها حفظ کرده ام. نداشتن دلبستگی به چیزی که روزی با افسوس خوردن باید ترکشان کرد. تلاش بیهوده خواهی نخواهی دلبستگی ایجاد مجبور میشوی آنجا را ترک کنی بدون آن که فرصت داشته در را پشت سرت ببندی زیرا نه دری مانده نه دیواری من ۲۵ فوریه ۱۹۴۹ در بیروت متولد شده ام. خبر تولدم، فردای روز تولدم طی یادداشت کوتاهی در روزنامه ای که پدرم در آن کار می کرد اعلام شد «حال کودک و مادرش خوب است.»
در حالی که حال کشور و منطقه اش خیلی بد بود. آن زمان کمتر کسی متوجه وخامت وضع بود اما سقوط در جهنم شروع شده بود. و دیگر امکان توقف نداشت.

کتاب غرق شدن تمدن ها

امین معلوف
امین معلوف، زاده ی 25 فوریه ی 1949، نویسنده ی فرانسوی لبنانی الاصل است.معلوف در لبنان و در دانشگاه فرانسوی سن ژوزف تحصیل کرد. او فعالیت مطبوعاتی را در سال 1971 با روزنامه ی «النهار» آغاز کرد و تا سال 1976 به همکاری با این روزنامه ادامه داد. معلوف سپس از سال 1976 تا 1979 در مجله ی «المستقبل» کار کرد و در سال 1979 به پاریس مهاجرت نمود. او پس از مدتی فعالیت به عنوان سردبیر مجله ی Jeune Afrique، روزنامه نگاری را رها کرد و رمان نویسی را به صورت تمام وقت پی گرفت.