کتاب شب مرشد کامل

Shab E Morshed
کد کتاب : 90052
شابک : 978-6227566505
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب شب مرشد کامل اثر فرهاد کشوری

کتاب «شب مرشد کامل» نوشته فرهاد کشور توسط نشر نون منتشر شده است. این کتاب با مایه تاریخی دوره ای از تاریخ ایران را شامل میشود. خود نویسنده در خصوص فرایند تکمیل این کتاب می گوید:" سال گذشته رمانی نوشتم به نام «شب مرشد کامل» که شخصیت اصلی‌اش شاه‌ عباس است و درحال بازنویسی رمان هستم. البته تأخیری نیست چون برای نوشتن رمانی که برگرفته از زندگی و دوران شاه‌ عباس است باید کتاب‌های تاریخی و سفرنامه‌ها و کتاب‌های جنبی چون نمایش و موسیقی در عصر صفوی و حتی رساله‌ آشپزی نورالله؛ آشپز شاه‌ عباس و کتاب‎های متفرقه‌ دیگری را می‌خواندم. از هرکدام از این کتاب‌ها با نسبت‌های متفاوت سوژه‌هایی گرفتم. برای داستانی کردن و چینش‌شان در کنار هم، اول باید به فرم روایی‌ای می‌رسیدم که مناسب رمان باشد. وقتی شیوه‌ روایت رمان مشخص شد، شروع کردم به نوشتن. درحین بازنویسی، کتاب‌های تازه و کتاب‌های نایابی که به لطف دوستان به دستم می‌رسد، می‌خوانم."
اولین داستانش این نویسنده به نام «ولی افتاد مشکل ها» در سال ۱۳۵۱ در صفحه تجربه‌های آزاد مجله تماشا به چاپ رسید. در کارنامه‌ی ادبی‌اش، یک کتاب کودکان، سه مجموعه داستان و نه رمان دارد.

کتاب شب مرشد کامل

فرهاد کشوری
«فرهاد کشوری» اهل خوزستان، از نویسندگان باسابقه‌ی داستان و رمان ایرانی‌ست که آثار فراوانی از او به چاپ رسیده است. رمان «مردگان جزیره‌ی موریس» در دوره‌ی سیزدهم و چهاردهم جشنواره‌ی مهرگان ادب به‌عنوان رمان برگزیده انتخاب شده، همچنین نام او در دو دوره‌ وارد فهرست کاندیدای نهایی جایزه‌ی هوشنگ گلشیری شده است. کشوری با اسلوب و روش خاصی که در نوشتن دارد، تمام این سال‌ها توانسته است مخاطبان ثابت خود را در فضای ادبیات داستانی ایران پ...