کتاب تیز ذهن بمانید

Keep Sharp
در هر سنی مغزی بهتر بسازید
کد کتاب : 90063
مترجم :
شابک : 978-6222543594
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

ذهن زیرک
Keep sharp
پرورش مغز و مبارزه با زوال عقل
کد کتاب : 91519
مترجم :
شابک : 978-6227758832
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 347
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

تیزذهن بمانید
Keep sharp
درهر سنی مغز بهتری بسازید، تیزهوش باشید و به زوال عقل دچار نشوید
کد کتاب : 134761
مترجم :
شابک : 978-6222209209
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تیز ذهن بمانید اثر سانجی گوپتا

ما در طول زندگی خود به دنبال راه هایی هستیم که ذهن خود را آماده و بدون زحمت کارآمد نگه داریم. اکنون، دکتر سانجی گوپتا، جراح مغز و اعصاب جهانگرد، کتاب "تیز ذهن بمانید" را در این راستا به سراسر جهان ارائه می دهد. تحقیقات این متفکر می تواند به شما در تقویت و محافظت از عملکرد مغز و حفظ سلامت شناختی در هر سنی کمک کند.

کتاب "تیز ذهن بمانید" افسانه‌های رایج در مورد پیری و زوال ذهنی را رد می‌کند، بررسی می‌کند که آیا «بهترین» رژیم غذایی یا رژیم ورزشی برای مغز وجود دارد، و توضیح می‌دهد که آیا بازی‌های ویدیویی که حافظه و سرعت پردازش را آزمایش می‌کنند، سالم‌تر است یا درگیر شدن در تعاملات اجتماعی بیشتر. و اینکه آیا واقعا داروها، مکمل‌ها و ویتامین‌ها فوایدی دارند یا خیر. دکتر گوپتا همچنین به بیماری‌های مغزی، به‌ویژه آلزایمر می‌پردازد، به تمام سوالات شما در مورد علائم و نشانه‌ها پاسخ می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه در برابر آن از خود محافظت کنید. او همچنین به شما یک برنامه دوازده هفته ای شخصی ارائه می دهد که شامل استراتژی های عملی برای تقویت مغز شما هر روز است.
"کتاب تیز ذهن بمانید دستورالعملی است که باید حتما بخوانید" (آریانا هافینگتون)

کتاب تیز ذهن بمانید

سانجی گوپتا
سانجی گوپتا یک پزشک آمریکایی و یکی از خبرنگاران ارشد بهداشتی CNN مستقر در آتلانتا، جورجیا است. او استادیار جراحی مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری و معاون خدمات جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان Grady Memorial در آتلانتا است، او همچنین مهمان مکرر برنامه خبری Anderson Cooper 360° است. "بیمارستان خیریه" در سال 2006 برنده جایزه امی برای داستان برجسته برجسته در یک برنامه خبری منظم شد. از سال 1997 تا 1998، او به عنوان یکی از پانزده عضو کاخ سفید، عمدتاً به عنوان مشاور هیلاری کلینتون، خدمت...
نکوداشت های کتاب تیز ذهن بمانید
A must-read owner’s manual for anyone with a brain.
کتابچه راهنمایی که برای هر کسی که مغز دارد باید خوانده شود.
Arianna Huffington

Gupta is brilliant at busting myths, allaying fears, and giving us the solutions we need to keep sharp throughout our lives
گوپتا در شکستن اسطوره ها، از بین بردن ترس ها، و ارائه راه حل هایی که باید در طول زندگی مان دقیق نگه داریم، بسیار عالی است.
Dean Ornish

قسمت هایی از کتاب تیز ذهن بمانید (لذت متن)
من در چند سال اخیر روی ایجاد سبکی از تغذیه تمرکز کرده ام که حتی در مسافرت هم بتوانم به راحتی آن را حفظ کنم، اما این کار نیاز به برنامه ریزی و تعهد دارد. شما باید تلاش کنید همین کار را بکنید، که ممکن است مستلزم یادگیری روش های جدید برای خرید خواربار و یافتن تازه ترین و بهترین مواد خوراکی با قیمت مناسب برای خود و خانواده تان باشد. اما کاری که باید بی درنگ انجام دهید این است که حمله ی خارجی به مغزتان را متوقف کنید. کاهش مصرف قند و نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی، وعده های فست فودی، گوشت های فراوری شده، غذاهای پرنمک و شیرینی ها دیگر پیشنهادی همراه با مهربانی و فرجه نیست؛ این یک دستور است. از خریدن غذاهایی که یک باغبان یا کشاورز (یا مادر مادربزرگتان) آن ها را نمی شناسد خودداری کنید. وقتی چیپس و سس پنیری فراوری شده را با آجیل یا هویج و حمص جایگزین کنید، در عین خوردن تنقلاتی لذت بخش مصرف چربی های ترانس و اشباع شده را کاهش داده اید. این کار راحتی است و خیلی هم برای مغزتان مفید خواهد بود. بنا بر همان نظرسنجی سلامت مغز و تغذیه ی ای ای آرپی 2017، افرادی که سنشان بیشتر از پنجاه سال است و به میزان توصیه شده در روز میوه و سبزیجات مصرف می کنند از سلامت مغز بسیار بهتری در مقایسه با آن هایی که مقدار توصیه شده را دریافت نمی کنند برخوردارند (70 در مقایسه با 61 درصد.) این نظرسنجی مشخص کرد هرچه مردان و زنان میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند، احتمال این که نمره ی بهتری به سلامت مغزشان بدهند بیشتر می شود. از بین کسانی که گفتند اصلا سبزیجات نمی خورند، کمتر از نصف (49 درصد) سلامت مغزشان را «عالی» یا «بسیار خوب» ارزیابی کردند.