کتاب گربه ای که ذن یاد می داد

The Cat Who Taught Zen
کد کتاب : 128573
مترجم :
شابک : 978-6222545857
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 175
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب گربه ای که ذن یاد می داد اثر جیمز نوربری

کتاب «گربه‌ای که ذن یاد می‌داد» نوشته‌ی جیمز نوربری یک رمان بسیار خواندنی است که با لحنی طنزآلود، به بررسی فلسفه ذن می‌پردازد.
این کتاب، داستان گربه‌ای است آگاه از مفاهیم ذن که برای کشف یک درخت کاج باستانی، که در زیر آن خرد بی‌پایان را می‌توان یافت، سفری معنوی را آغاز می‌کند. او در طول راه با گروهی از حیوانات آشنا می شود: از یک میمون مضطرب و یک لاک‌پشت خسته از زندگی گرفته، تا ببری که با خشم دست و پنجه نرم می‌کند، یک توله گرگ گیج و یک کلاغ حریص. اما برخورد غافلگیرکننده با یک بچه گربه بازیگوش است که گربه را مجبور می‌کند همه‌ی باورهایش را زیر سوال ببرد.
«گربه‌ای که ذن یاد می‌داد» با سبکی ملایم و آرام روایت می‌شود. شخصیت‌های دوست‌داشتنی داستان برای خوانندگان این کتاب در هر گروه سنی جذاب و خوشایند خواهند بود. نوربری با زبانی طناز و شیرین، اصول کلیدی ذن همچون مراقبه، حضورآگاهی و تامل و ... را به تصویر می‌کشد. داستان همچنین حاوی آموزه‌هایی از زندگی روزمره است. این کتاب با قصه‌ای غنی از انسانیت، نشان می‌دهد که حتی با تامل در کوچک‌ترین مخلوقات هم می‌توان آموزه‌های ارزشمندی برای زندگی یافت.
این اثر با ادبیات غنی و داستان‌سرایی ظریف، مخاطب را به دنیای ذن نزدیک می‌کند و برای علاقه‌مندان به ادبیات و فلسفه جذاب خواهد بود.

کتاب گربه ای که ذن یاد می داد