کتاب سقوط امپراطوری و تولد جمهوری

Atatürk: An Intellectual Biography
نگاهی به نقش آتاتورک در پیدایش ترکیه
کد کتاب : 92323
مترجم :
شابک : 978-9648578638
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 276
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سقوط امپراطوری و تولد جمهوری اثر هانی شکرو اوغلو

هنگامی که مصطفی کمال آتاتورک در سال 1923 اولین رئیس جمهور ترکیه شد، تصمیم گرفت کشورش را به یک جمهوری سکولار تبدیل کند که در آن ناسیونالیسم تقدیس شده به عنوان دین جدید سلطنت کند. این کتاب «سقوط امپراطوری و تولد جمهوری» اولین نگاه عمیق به زندگی فکری بنیانگذار جمهوری ترکیه را ارائه می دهد. با انجام این کار، او را در چارچوب تاریخی عصر آشفته‌ای که در آن زندگی می‌کرد، قرار می‌دهد و انتقال ناآرام از نظام امپراتوری اواخر عثمانی به دولت مدرن ترکیه را از طریق زندگی و ایده‌هایش بررسی می‌کند.
سقوط «امپراطوری و تولد جمهوری» با روشن کردن یکی از پیچیده ترین و معمایی ترین دولتمردان عصر مدرن،خوانشی دقیق از تاریخ مدرن ترکیه ارائه میدهد. ناسیونالیسم ترک و جنبش نوسازی ترک های جوان را به دقت بررسی میکند. هانی شکرو اوغلو رشد فکری و ایدئولوژیک آتاتورک را در هر مرحله از زندگی اش ترسیم می کند و نشان می دهد که چگونه عمیقا تحت تأثیر ایده های جدیدی بود که در قلمرو گسترده عثمانی در جریان بود. او نشان می دهد که چگونه آتاتورک از ترکیبی منحصر به فرد از علم گرایی، ماتریالیسم، داروینیسم اجتماعی، پوزیتیویسم و سایر نظریه ها استفاده کرد تا یک چارچوب اتوپیایی بزرگ را ایجاد کند تا ملت جدید خود را بر اساس آن بسازد.

کتاب سقوط امپراطوری و تولد جمهوری

دسته بندی های کتاب سقوط امپراطوری و تولد جمهوری
نکوداشت های کتاب سقوط امپراطوری و تولد جمهوری
[T]his intellectual biography is a significant achievement, and indispensable for anyone seeking to understand the roots of modern Turkey.
این بیوگرافی فکری یک دستاورد مهم و ضروری برای هر کسی است که به دنبال درک ریشه های ترکیه مدرن است.
Times Higher Education

In this timely and brilliantly articulated book, Hanioglu reaffirms the need for an intimate understanding of historical context in biographical research. . . .
هانی اوغلو در این کتاب به موقع و به طور درخشان بر نیاز به درک دقیق بافت تاریخی در تحقیقات زندگی نامه تأکید می کند. . . .
Douglas H. Garrison

قسمت هایی از کتاب سقوط امپراطوری و تولد جمهوری (لذت متن)