کتاب انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار

The Elephant in the Brain
فیل در مغز
کد کتاب : 92973
مترجم :
شابک : 978-6227758597
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار اثر کوین سیملر

مغز ما نه تنها برای شکار و جمع آوری، بلکه برای کمک به ما در پیشرفت اجتماعی، اغلب از طریق خودفریبی، طراحی شده است. اما در حالی که ممکن است ما نقشه کشان منافع شخصی باشیم، با تظاهر به خلاف آن سود می بریم. هر چه کمتر در مورد انگیزه های زشت خود بدانیم، بهتر است - و بنابراین دوست نداریم در مورد میزان خودخواهی خود صحبت کنیم یا حتی فکر کنیم. این «فیل در مغز» است. چنین تابوی درون‌نگر، تفکر واضح در مورد ماهیت و توضیحات رفتارمان را برای ما دشوار می‌سازد. بنابراین، هدف این کتاب «انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار» مقابله مستقیم با انگیزه‌های پنهان ما است - ردیابی زوایای تاریک‌تر و بررسی نشده روان‌هایمان و منفجر کردن آنها با نورافکن. سپس، هنگامی که همه چیز به وضوح قابل مشاهده است، می توانیم برای درک بهتر خود تلاش کنیم: چرا می خندیم؟ چرا هنرمندان سکسی هستند؟ چرا به سفر می بالیم؟ چرا به جای گوش دادن ترجیح می دهیم صحبت کنیم؟

انگیزه های ناخودآگاه ما چیزی فراتر از رفتار خصوصی ما است. آنها همچنین نهادهای اجتماعی مورد احترام ما مانند هنر، مدرسه، خیریه، پزشکی، سیاست و مذهب را آلوده می کنند. در واقع، این موسسات از بسیاری جهات برای سازگاری با انگیزه‌های پنهان ما طراحی شده‌اند تا در کنار برنامه‌های «رسمی» خود به برنامه‌های مخفیانه خدمت کنند. وجود انگیزه‌های پنهان بزرگ می‌تواند بحث‌های سیاسی معمول را زیر سوال ببرد و مشروعیت این نهادهای اجتماعی و سیاست‌های استانداردی را که برای حمایت یا مأیوس کردن آنها طراحی شده‌اند، زیر سوال ببرند. پس از رویارویی با فیل در مغز، خود یا جهان را یکسان نخواهید دید.

کتاب انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار

کوین سیملر
کوین سیملر یک نویسنده و مهندس نرم افزار است که در حال حاضر در بروکلین، نیویورک زندگی می کند. او ده سال به عنوان برنامه نویس، طراح محصول و مدیر مهندسی کار کرده است و همچنان به استارت آپ ها در مورد فناوری، رهبری و استخدام مشاوره می دهد.
دسته بندی های کتاب انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار
نکوداشت های کتاب انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار
The Elephant in the Brain is refreshingly frank and penetrating, leaving no stone of presumed human virtue unturned.
فیل در مغز به طرز طراوت آوری صریح و نافذ است و هیچ سنگی از فضیلت انسانی فرضی بر جای نمی گذارد.
Wall Street Journal Wall Street Journal

This book will make you see the world in a whole new light
این کتاب به شما کمک می کند تا دنیا را در نوری کاملا جدید ببینید
Tyler Cowen, Bloomberg columnist; author of The Great Stagnation

قسمت هایی از کتاب انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار (لذت متن)
کالیفرنیا، زادگاه کوین، به دلیل داشتن گونهٔ بلندترین درخت در دنیا مشهور است: سکویای همیشه سبز یا چوب سرخ ساحلی بلندترین گونهٔ زندهٔ درخت ها در ارتفاع ۱۱۵ متری از کف جنگل ها قرار دارند. شواهدی هستند که نشان می دهند در گذشته درختان بلندتری هم به ارتفاع ۱۲۲ متر یا بیشتر در این جنگل ها وجود داشته اند. این تقریبا همان ارتفاعی است که مویینگی دیگر در آن عمل نمی کند. چنانچه ارتفاع درخت از این بیشتر باشد، نمی تواند آب را از ریشه ها به بالاترین برگ های خود منتقل کند. ازاین رو چنانچه ارتفاع این درختان کمی بیش از این بود، زیستشان ناممکن می شد. ولی ارتفاع چیزی نیست که به راحتی به دست آید، چه برای درختان چوب سرخ و چه سایر درختان. بلندا یافتن و مقاومت در مقابل باد و نیروی جاذبه مستلزم صرف نیرو و مادهٔ بسیار است؛ نیرو و ماده ای که در غیر این صورت می توانست ریشه های قوی تری ایجاد کند، رشد افقی بیشتری برای کسب نور بیشتر داشته باشد یا به امید داشتن جوانه های بیشتر تولید بذر و آنها را پخش کند. پس علت این همه سختی چیست؟ چرا درختان این همه نیرو صرف رشد عمودی می کنند؟ این به گونهٔ درخت بستگی دارد. برخی از درختان بلند می شوند تا بتوانند به شکلی کارآمدتر بذرافشانی کنند. سایر گونه ها این کار را به منظور محافظت از برگ هایشان از درخت خوران زمینی انجام می دهند، مانند درخت اقاقیا که سعی می کند از دسترس زرافه ها در امان بماند. ولی اکثر درختان بلند می شوند تا بتوانند از نور آفتاب بیشتری استفاده کنند. جنگل محیطی به شدت رقابتی است و نور خورشید در آن اندک، ولی منبعی حیاتی است. و حتی اگر شما یک سکویا، یعنی جزء بلندترین گونهٔ درختان هستید، باز هم باید نگران دریافت نور بیشتر باشید؛ چون در جنگلی قرار دارید که سایر درختان آن هم سکویا هستند