کتاب مجموعه دونده ی هزارتو

The Maze Runner
5 جلدی
  • 15 % تخفیف
    865,000 | 735,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 93786
مترجم :

شابک : 978-6227902587
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 2072
سال انتشار شمسی : 1400-1401
سال انتشار میلادی : 2009-2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت
تعداد جلد : 5

معرفی کتاب مجموعه دونده ی هزارتو اثر جیمز دشنر

«دونده ی هزارتو» یک رمان علمی تخیلی دیستوپیایی بزرگسالان جوان در سال 2009 است که توسط نویسنده آمریکایی جیمز دشنر نوشته شده است و اولین کتاب منتشر شده در این مجموعه است. این رمان در 6 اکتبر 2009 توسط دلاکورت پرس، اثری از Random House منتشر شد و در سال 2014 توسط فاکس قرن بیستم به کارگردانی وس بال به عنوان یک فیلم سینمایی ساخته شد.
توماس در یک آسانسور فلزی بیدار می شود. او به جز نامش هیچ خاطره ای از کیستی و چگونگی رسیدن به آنجا ندارد. او به تدریج متوجه می شود که اینجا توسط دو پسر اداره می شود: آلبی، رئیس، و نیوت، مسئول دوم، که هر دو با اجرای قوانین ساده اما موثر نظم را حفظ می کنند. جعبه آسانسور هر هفته یک بار از زیر زمین بیرون می آید و غذا، ابزار، دارو و گاهی اوقات اسلحه جدید را تامین می کند. هر ماه یک پسر جدید که چیزی جز نام کوچکش به یاد نمی آورد نیز در جعبه ظاهر می شود.

گلید توسط دیوارهای مربعی به ارتفاع چند صد فوت که از بتون ساخته شده است احاطه شده است. دیوارها دارای روزنه هایی هستند که هر شب بسته می شوند. در خارج از دیوارها ماز وجود دارد، هزارتویی از دیوارهای بتنی بلند پوشیده از پیچک که هر روز تغییر می کند. ماز موجودات عجیب و مرگباری را در خود جای داده است که به گریورز معروف هستند. تنها چیزی که از آنها معلوم است این است که ترکیبی از فلز و گوشت هستند. گلیدرز سعی می‌کند تا زنده بمانند و همچنین با تعیین دونده‌هایی که می‌توانند از میان آن بگذرند و در حالی که حرکات دیوارها را دنبال می‌کنند و سعی می‌کنند راهی برای فرار پیدا کنند.

کتاب مجموعه دونده ی هزارتو

جیمز دشنر
جیمز اسمیت دشنر، زاده ی 26 نوامبر 1972، نویسنده ی آمریکایی است.دشنر در جورجیا به دنیا آمد و یکی از شش فرزند خانواده بود. او در 10 سالگی قادر بود تا با ماشین تحریر والدینش به خوبی تایپ کند.دشنر به منظور تحصیل در دانشگاه بریگام یانگ از جورجیا به یوتا نقل مکان کرد و از این دانشگاه در رشته ی حسابداری فارغ التحصیل شد. کتاب های او برای مخاطبین نوجوان هستند و اغلب در ژانرهای ماجرایی و علمی تخیلی قرار دارند.جیمز دشنر به همراه همسر و چهار فرزندش در یوتا زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب مجموعه دونده ی هزارتو
Wonderful action writing
اکشن نویسی فوق العاده
Newsday Newsday

قسمت هایی از کتاب مجموعه دونده ی هزارتو (لذت متن)