کتاب سفر به سرزمین افسانه ها

Fairy tales
کد کتاب : 95549
مترجم :
شابک : 978-6006767024
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 708
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سفر به سرزمین افسانه ها اثر هانس کریستین آندرسن

«هانس کریستین آندرسن» نویسنده کتاب «سفر به سرزمین افسانه ها» دانمارکی بود. اگرچه نویسنده پرکار نمایشنامه، سفرنامه، رمان و شعر است، اما بیشتر به خاطر داستان های پریان ادبی اش به یاد می آید.

افسانه های اندرسن، متشکل از 156 داستان در 9 جلد، به بیش از 125 زبان ترجمه شده است. آنها از نظر فرهنگی در آگاهی جمعی غرب جا افتاده اند و به آسانی برای کودکان قابل دسترسی هستند اما برای خوانندگان بالغ نیز درس هایی از فضیلت و انعطاف پذیری در مواجهه با ناملایمات ارائه می دهند. از معروف ترین افسانه های او می توان به «لباس جدید امپراتور»، «پری دریایی کوچولو»، «بلبل»، «سرباز حلبی ثابت»، «کفش قرمز»، «شاهزاده خانم و نخود»، «ملکه برفی» اشاره کرد. "جوجه اردک زشت"، "دختر کبریت کوچک" و داستان‌های او الهام‌بخش باله‌ها، نمایشنامه‌ها و فیلم‌های انیمیشن و لایو اکشن هستند.

کتاب سفر به سرزمین افسانه ها

هانس کریستین آندرسن
هانس کریستین آندرسن، زاده ی 2 آپریل 1805 و درگذشته ی 4 آگوست 1875، نویسنده ای دانمارکی بود. آندرسن در شهر ادنسه به دنیا آمد. او در دوران جوانی از هوش و تخیل بسیار بالایی برخوردار بود و علاقه ی وافری به ادبیات و تئاتر داشت. آندرسن در دوران کودکی برای خود صحنه ی تئاتر درست می کرد و آثار ویلیام شکسپیر را بااستفاده از عروسک های چوبی به عنوان بازیگران از حفظ بازی می کرد. آندرسن در ملاقاتی تصادفی مورد توجه ژوناس کالین قرار گرفت. او آندرسن را به مدرسه ی گرامر در اسلاگلس فرستاد و تمام مخارج مدرسه را ...