کتاب دین ایرانی بر پایه متن های معتبر یونانی

Iranian religion based on authentic Greek texts
کد کتاب : 95703
مترجم :
شابک : 978-6005871975
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1926
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دین ایرانی بر پایه متن های معتبر یونانی اثر امیل بنونیست


این کتاب بازنویسی متن چهار سخنرانی است که به سال ۱۹۲۶ با ابتکار و حمایت بنیاد راتان بی کاتراک Foundation Katrak Ratanbai» در دانشگاه سوربن ایراد شد. . علت دیر کرد انتشار آنها تا امروز مشکلات و گرفتاریهای شخصی بوده است.
سخنرانیها به همان گونه که ایراد شده بودند بی تغییر و دگرگونی چاپ میشوند هدف این خطابه ها که در آغاز فصل نخستین بازگویی شده و نیز دلایل عینی دیگر سبب شده است که از تفصیل و درازگویی بپرهیزم چون در این بررسی بیش از پرداختن به اصالت مطلب خویشکاری من در انتخاب و آرایش دادهها و مواد ،بوده از اینرو نه در بحث به اطناب پرداخته ام و نه افزونتر از آنچه نیاز بود به مراجع و نوشته های دیگر اشاره کرده ام تنها فصل آخر کتاب که مربوط به بررسی دقیق متن پلوتارخ است اندکی مفصل شده است.
واژگان و نامهای شرقی آنچنانکه می بایست آوانگاری شده اند واژه های اوستایی را از روی کتابت سنتی دین دبیری ننوشته ام بلکه باز ساخته گونه های اصلی آنها را داده ام دکتر کاتراک از بمبئی با ایراد سخنرانیهایی در دانشگاه پاریس رسم خجسته ای بنیاد نهاده و این گونه سخنرانیها درباره مسایل مربوط به گذشته ایران هر چهار سال یکبار تکرار خواهد شد. من صمیمی ترین سپاسهای خود را با خشنودی به ایشان تقدیم میدارم که بدین سان به پیشرفت مطالعات ایرانی کمک گرانبهایی کرده اند

کتاب دین ایرانی بر پایه متن های معتبر یونانی

امیل بنونیست
امیل بنونیست (به فرانسوی: [emil bɛ̃venist]؛۲۷ مه ۱۹۰۲ – ۳ اکتبر ۱۹۷۶) زبان‌شناس ساختاری و نشانه‌شناس فرانسوی بود. او بیشتر به خاطر کارش در مورد زبان‌های هندواروپایی و بازنویسی انتقادی از پارادایم زبانی که توسط فردیناند دو سوسور ایجاد شد، شناخته می‌شود.