کتاب شصت و سه

Shast-o-se
یادمانده های استاد حسین تهرانی
کد کتاب : 95891
شابک : 978-6001302831
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شصت و سه اثر محمود رفیعیان

پنجاه سـال از درگذشت استاد حسین تهرانی می‌گذرد و زندگی هنری او‌، بیش از هشتاد سال است که با جاودانگی‌اش معنا می‌شود. تاریخ تمبک بی‌تردید به قبل و بعد از حسین تهرانی تقسیم شده است‌. یگانه‌ ساز کوبه‌ای موسیقی دستگاهی ایران‌، پیش از او تنها به یک شکل محدود بود و بعد از او به تنوعی رنگین رسید‌. به‌طوری که هیچ تمبک‌نوازی از دستاوردهای او بی‌نیاز نیست‌. گرچه هیچ تمبک‌نوازی هم در مجموع شرایط هنری و انسانی به حد او نرسید‌.
کتاب حـاضر‌، دسترنـج دوستـدار شخصـیت اوسـت‌: محمود رفیعیان که خود نوازنده و معلم و مولف در هنر تمبک‌نوازی است‌. نزدیک بیست سال از زندگی او صرف گردآوری و تنظیم مطالب این کتاب شده است و جزئی‌ترین نکات مربوط به استاد از چشم او دور نمانده است‌. باشد که این دستاورد عاشقانه‌، پنجره‌ای پاک و روشن باشد به دنیای زندگی، هنر والا و سلوک پررنج مردی آفریننده و پاک‌نهاد که موسیقی ضربی ایرانی را شأنی و شوری و مقامی و منزلتی بخشید که نمایاندن آن کتابی مستقل و مفصل می‌خواست‌. کتابی که باید بگشاییم و بخوانیم و همراهش گوش کنیم به صدای سحرانگیز چوب و پوست و دودانگ سوخته حال دوست‌، که همنوا با سرانگشتان چالاک خود‌، مهر و معرفت بر روح آدمی نقش می‌زند.

کتاب شصت و سه

محمود رفیعیان
محمود رفیعیان نوازنده تنبک و دف و سازهای کوبه ای و ضربی متولد 28 اسفند 1356 در اصفهان است. از سال 1365 نزد مادرش با مقدمات تنبک نوازی آشنا شد تا آنکه پس از دو سال به طور جدی فراگیری این ساز را آغاز کرد. از سال 1375 به کلاس جهانگیر ملک راه یافت و از شیوه ، تجربه و اندوخته های او در نواختن تنبک ، نکته های بسیار آموخت. در سال 1376 همراه با استاد فرامرز پایور کنسرتی در اصفهان اجرا و در همان سال فعالیت هنری خود را با استاد موسوی آغاز نمود و همراه با گروه عارفان برنامه های متعددی در تالار وحدت و در...