کتاب دیده بان شهر

Dideban
مجموعه مقالات مسائل اجتماعی
کد کتاب : 97063
شابک : 978-6229746592
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دیده بان شهر اثر محمد میلانی

پیرمرد الان آن سوی خیابان است! مطمئنم ون هم حالا می آید. ببین ایستاده! دیدیش؟
- دیدمش همان پیرمردی که گویا پنجاه و اندی سال بیشتر ندارد. اما دو هفته ای می شود که از زمان شنیدن روایتش تا به امروز تمام فکرم دیدن او بود. مردی که دختر هفده ساله اش را به همان محله می آورد و از مردی که ماشین اوراقی دارد، به ازای چند ساعت حضور دختر در ماشین مبلغی میان 90 تا 80 هزار تومان دریافت می کند.
- البته هیچ کسی جز این مهاجران قاچاقی به سمت این ماشین و این دختر نمی روند. مگر دل آدم اجازه می دهد؟
- این دل مهم نیست. دلی که ون را با خودش می آورد و دلی که عصمت دخترش را با یک سی سی نورچیزک و دو خط هرویین معاوضه می کند، مهم است. این که در این شهر باشی و از سر امنیت و فراخی ثروت های یک شبه ندانی کمی آن سوتر از تو چه می گذرد، مهم است.

کتاب دیده بان شهر

محمد میلانی
محمد میلانی بناب (زادهٔ ۱۳۵۷ در تبریز)، محقق، مترجم، روزنامه‌نگار و نویسنده ایرانی است. وی نویسنده و محقق در حوزه فلسفه مدرن و ادبیات است و در حوزه ویراستاری نیز فعالیت دارد. او از اولین وبلاگنویسان ایرانی در حوزه فلسفه است. در سال‌های اخیر عمده فعالیت‌های روزنامه‌نگاری وی در حوزه پژوهشگر اجتماعی و نقد کتاب معطوف شده‌است.محمد میلانی بناب دانش‌آموخته رشته فلسفه غرب است و فعالیت جدی مطبوعاتی خود را از سال ۱۳۷۸ با روزنامه‌های گزارش روز، فتح، شرق و مجلات، توانا،...