موریس آلتمن

موریس آلتمن

موریس آلتمن، استاد اقتصاد رفتاری و اقتصاد نهادی و رئیس دانشکده‌ی اقتصاد و مالیه‌ی دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون است. وی پیش از این در دانشگاه‌های کرنل، دوک، استنفورد و دانشگاه عبری اورشلیم پژوهشگر مهمان بوده است. همچنین بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۹ استاد اقتصاد دانشگاه ساسکاچوان و مدیر گروه اقتصاد آن مرکز بوده است. آلتمن به‌عنوان عضو مهمان در هیئت‌مدیره کالج سنت ادموند در دانشگاه کمبریج فعالیت کرده است. وی در دانشگاه استرلینگ در اسکاتلند، پژوهشگر مهمان و همچنین عضو ارسکین در دانشگاه کانتربری در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند بوده است.
موریس آلتمن طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ در جایگاه رئیس انجمن توسعه‌ی اقتصاد رفتاری (SABE) خدمت کرده است. وی در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان رئیس انجمن اقتصاد اجتماعی انتخاب شد. آلتمن سردبیر مجله‌ی Socio-Economics است. وی پیش از این کمک‌سردبیر مجله‌ی of Economic Psychology بوده و همچنان عضو هیئت‌تحریریه‌ی این نشریه است.
آلتمن تاکنون بیش از هشتاد مقاله‌ی داوری‌شده در حوزه‌ی اقتصاد رفتاری، تاریخ اقتصادی، روش‌شناسی و اقتصاد کلان تجربی و چهار کتاب درمورد نظریه‌ی اقتصادی و سیاست عمومی منتشر کرده است. وی بیش از ۱۵۰ سخنرانی بین‌المللی در موضوعات پیش‌گفته ارائه کرده است. همچنین آلتمن روی موضوعات تغییرات فنی درون‌زا، پیوندهای بین عدالت اقتصادی (حقوق بشر)، قدرت، رشد و توسعه‌ی اقتصادی و همچنین اهمیت نوع‌دوستی، اخلاق و عمل متقابل در نظریه اقتصادی تحقیق می‌کند.
آقای آلتمن پروژه‌های بزرگی را نیز در حوزه‌ی اقتصاد آزمایشگاهی رهبری می‌کند. یکی از این پروژه‌ها به بررسی نقش قیمت‌ها، درآمدها و متغیرهای اجتماعی در تعیین تقاضای مصرف‌کننده می‌پردازد. موضوع پروژه‌ی دیگر وی بررسی تأثیر بهبود شرایط کار بر میزان تلاش افراد و چگونگی تأثیر آن بر هزینه‌ها و سودآوری واحد است.

کتاب های موریس آلتمن

اقتصاد رفتاری