اسدالله شعبانی

اسدالله شعبانی

اسدالله شعبانی متولد چهارم تیرماه ۱۳۳۷ نویسنده و شاعر مطرح شعر کودک و نوجوان در ایران پس از انقلاب است. وی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده‌ است و دارای گواهینامه هنری درجه یک از سوی ریاست جمهوری در دوره‌ی حسن روحانی است و سابقه‌ی عضویت در شورای کتاب کودک و دفتر تألیف کتاب‌های درسی را هم دارد. وی را می‌توان از شاعران حلقه کیهان بچه‌ها معرفی کرد که شامل گروهی از کارشناسان کانون و شاعران همچون سیروس طاهباز، احمدرضا احمدی، جعفر ابراهیمی، محمود مشرف تهرانی، مصطفی رحماندوست، ناصر کشاورز و دیگر افراد بود. شعر زیبا زیبا زیبایی ای ایران در کتاب اول دبستان معروف‌ترین شعر وی است که آهنگ‌های مختلفی روی آن گذاشته شده‌ است. آثار وی از سوی انتشارات‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدرسه، امیرکبیر، افق و ... هم‌چنین انتشارات توکا (با مدیریت شخصی خودش) منتشر شده‌ است.

کتاب های اسدالله شعبانی

دختر نارنج و ترنج


حسنی چقدر شیطونکه


حسنی کلاس اوله


جیک و جیک و جیک می خونم


نخودک و دیو کلک


عمو نوروز و پیرزن


قصه های شاهنامه فردوسی


داستان فرود


هر کسی کاری داره


ترانه های خواب و خیال


رنگ آمیزی و چیستان 4


رنگ رنگ رنگم کن 5


رنگ رنگ رنگم کن 1


رنگ رنگ رنگم کن 2


کانگورو کوچولو 9


کانگورو 13


کانگورو کوچولو 10


همه مثل هم اما جورواجور


کانگورو 14


شعرهای شیرین برای بچه ها _ 4


شعرهای شیرین برای بچه ها _ 8


شعرهای شیرین برای بچه ها _ 9


پولک به پولک


شعرهای شیرین برای بچه ها


تاب، تاب، تاب بازی


قصه های شیرین برای بچه ها 1


علی کوچولو و مدرسه


قصه الاغه و کلاغه


رنگ آمیزی و چیستان 3


رنگ رنگ رنگم کن 6


رنگ رنگ رنگم کن 3


رنگ رنگ رنگم کن 4


حسنی یه دسته گل بود


ای میهن من ایران


رنگ آمیزی و چیستان 2


رنگ آمیزی و چیستان 1


کانگورو 12


موشی ما یه تور داره


موشی ما یه چتر داره


مجموعه ماجراهای موش قلقلی


ساز سیمینه رود


موش وموشی و پیش پیشی


چه حس و حالی داری؟


گل آفتاب گردان


بگو تا بگم


غول مهربان


زمین ما، دل ما


تکه ای از دریا


برکه


نژیله شکل تیله


سرخه می گه نگه دار


شهر خط خطی


ماه نو، نگاه نو


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟