جین یولن

جین یولن

جین یولن ، نویسنده داستان‌های تخیلی و فانتزی، ویراستار، نویسنده کودکان و شاعر، در سال ۱۹۳۹ در نیویورک متولد شد.

یولن نویسنده بیش از ۳۰۰ کتاب است، و کتاب‌هایش به بیش از ۱۲ زبان دنیا ترجمه شده‌اند. مجموعه غزل‌های او: عشق در سلامتی و مریضی (۲۰۰۳) درباره دست‌وپنجه نرم کردن شوهرش با سرطان است. کتاب‌های متعدد او برای خوانندگان جوان که از میان آن‌ها می‌توان کتاب تصویری ماه جغد (۱۹۸۷، با تصویرگری جان شوئنهر)، دایناسورها چگونه شب‌به‌خیر می‌گویند (۲۰۰۰، با تصویرگری شده مارک تیگ) و رمان حساب‌وکتاب شیطان (۲۰۰۴) را نام برد. کتاب‌های غیرتخیلی او نیز شامل لذت ببرید: راهنمای نویسندگان برای لذت بردن از نوشته‌شان (۲۰۰۶) و جادو را لمس کنید: فانتزی، جهان پریان و افسانه‌های قومی در ادبیات کودکان (۱۹۸۱، ویرایش پیشرفته آن در سال ۲۰۰۷) می‌شود. او هم چنین گلچین‌های ادبی بسیاری مانند افسانه‌های قومی از سرتاسر دنیا را ترجمه کرده است (۱۹۸۶).

کتاب های جین یولن

بیشتر بخوانید

چگونگی خلق «شخصیت های کودک» در داستان ها

در این مطلب می خواهیم درباره ی چگونگی به تصویر کشیدن «شخصیت های کودک» در داستان ها صحبت کنیم و درک بهتری را از ویژگی های آن ها به دست آوریم.

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟