جف وندرمیر

جف وندرمیر

جف واندرمر (Jeff VanderMeer‎؛ زادهٔ ۷ ژوئیهٔ ۱۹۶۸) نویسنده، پدیدآور، ویراستاری، نشر اهل ایالات متحده آمریکا است. همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه نبیولا برای بهترین رمان شده‌است. وندرمیر که در ابتدا با ژانر ادبی New Weird مرتبط بود، با پرفروش ترین فیلم Southern Reach Trilogy به موفقیت اصلی دست یافت. اولین رمان این سه گانه، نابودی، برنده جوایز سحابی و شرلی جکسون شد و توسط الکس گارلند کارگردان در یک فیلم هالیوود اقتباس شد. از دیگر رمان های وندرمیر می توان به Shriek: An Afterword and Borne اشاره کرد. وی همچنین با همسرش Ann VanderMeer گلچین های تأثیرگذار و برنده جوایزی مانند The New Weird ، The Weird و The Big Book of Science Fiction را ویرایش کرده است.
وندرمیر را "یکی از برجسته ترین مجریان ادبیات خارق العاده در آمریکا امروز" خوانده اند که نیویورکر نام او را "پادشاه داستان عجیب" گذاشته است. داستان وندرمیر به دلیل پرهیز از طبقه بندی های ژانر مورد توجه قرار گرفته است، حتی اگر آثار او مضامین و عناصری را از ژانرهایی مانند پست مدرنیسم، اکوفیکشن، داستان عجیب و جدید و پسا آخرالزمانی به ارمغان بیاورد.
نوشته های وندرمیر به عنوان "تحریک آمیز" و حاوی "مشاهدات فکری عمیق و نگران کننده" توصیف شده و با آثار خورخه لوئیس بورخس، فرانتس کافکا و هنری دیوید تورو مقایسه شده است.

کتاب های جف وندرمیر

پرنده ی عجیب


بورن


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟