سعید زیباکلام

سعید زیباکلام

سعید زیباکلام مفرد (زادهٔ ۱۳۳۲ در تهران) عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران و محقق فلسفه‌های پست‌مدرن و فلسفه سیاسی است. برخی از کتاب‌های او به عنوان منابع درسی در رشته‌های فلسفه و جامعه‌شناسی تدریس می‌شود و کتاب معرفت‌شناسی اجتماعی وی در سال ۱۳۸۵ به عنوان کتاب سال ایران، برگزیده شد. او برادر صادق زیباکلام و فاطمه زیباکلام است. و پدر معنوي جنبش عدالتخواه دانشجويي است. سعید زیباکلام، مهندسی برق و الکترونیک را در سال ۱۳۵۶ در انگلستان به‌پایان رساند و در همان سال دورهٔ کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی انقلاب را در دانشگاه برادفورد شروع کرد و در ۱۳۵۷ به ایران بازگشت و از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹ به تحصیل دورهٔ دکترا فلسفه در دانشگاه لیدز مشغول بود و در سال ۱۳۶۹ با مدرک دکترای فلسفه علم دانشگاه لیدز انگلستان به ایران بازگشت.
سعید زیباکلام مدتی رئیس صدا و سیمای کردستان بوده‌است و به حکم صادق قطب زاده سفیر ایران در فیلیپین شد. وی تا سال ۱۳۶۵ از مسئولین ارشد وزارت امور خارجه ایران بوده‌است که بر اثر اختلاف شدید با علی اکبر ولایتی از آنجا خارج شده‌است.
در حال حاضر دانشیار گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است. وی سابقهٔ عضویت در هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه امام صادق را دارد. وی همچنین عضو سابق هیئت علمی انجمن حکمت و فلسفه و مدرس سابق فلسفه علم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد.

کتاب های سعید زیباکلام

افسانه های آرام بخش


کتاب سیاه


چیستی علم