آلن وایت

آلن وایت

آلن ریچارد وایت (9 اکتبر 1922 - 23 فوریه 1992) فیلسوف زبان معمولی بود که عمدتا در معرفت شناسی، فلسفه ذهن و فلسفه حقوقی کار می کرد. آلن وایت (همانطور که معمولاً به او استناد می کردند) در 9 اکتبر 1922 در بزرگتر دو فرزند متولد جورج آلبرت وایت و ژان گابریل وایت (خواهر کینگستون) در تورنتو متولد شد.
وی در کالج میدلتون تحصیل کرده است. کورک و در کالج ترینیتی، دوبلین، جایی که وی به عنوان رئیس انجمن فلسفی دانشگاه خدمت می کرد. گفته می شود که با بدست آوردن اولین مطالب کلاسیک و فلسفه اخلاقی و اخلاقی در ترینیتی، وی با شرکت در گلیسی بیش از 100 درصد در امتحانات خود را کسب کرده است (که گویا اعتبار اضافی برای آن در نظر گرفته شده است). وایت دکترای خود را در دانشگاه لندن زیر نظر A.J. آیر دریافت کرد.
پس از مدت کوتاهی به عنوان معاون مدرس در ترینیتی، دوبلین، وایت در سال 1946 به عنوان استادیار فلسفه در دانشگاه هال منصوب شد. در آن زمان کارکنان بخش فقط از او و پروفسور T.E. جسوپ وایت جانشین جسوپ شد تا در سال 1961 دومین استاد فلسفه فرنس در هال شود، پستی که وی را تا زمان بازنشستگی در 1989 حفظ کرد. او همچنین یک استاد مدعو در تعدادی از دانشگاه های آمریکا بود و به عنوان دبیر، و سپس رئیس جمهور ذهن فعالیت کرد. انجمن و به عنوان رئیس انجمن ارسطویی.
وایت در ناتینگهام بازنشسته شد، جایی که در سال 1986 به عنوان استاد ویژه منصوب شد. وی در 23 فوریه 1992 در خانه خود در شروود، ناتینگهام درگذشت.
مقالات وی در بایگانی دانشگاه هال برگزار می شود.
یک جلد از مقالات منتخب وایت، همانطور که توسط کنستانتین سندیس (که دلیل اصلی مسئولیت وایت را "تأثیر بسیار زیاد" می داند) با جان پرستون و دیوید دالبی ویرایش شده است.

کتاب های آلن وایت

در هزار توی نیچه