آلن فرانسس

آلن فرانسس

آلن جی فرانسیس (متولد 1942) یک روانپزشک آمریکایی است. او در حال حاضر استاد و رئیس بازنشسته گروه روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک است. او بیشتر به خاطر خدمت به عنوان رئیس کارگروه انجمن روانپزشکی آمریکا که بر توسعه و بازنگری نسخه چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-IV) نظارت دارد، شهرت دارد. فرانسیس سردبیر دو مجله معروف روانپزشکی است: مجله اختلالات شخصیت و مجله عملکرد روانپزشکی.
در طول توسعه کتابچه راهنمای تشخیصی فعلی، DSM-5، فرانسیس از گسترش مرزهای روانپزشکی و پزشکی سازی رفتار طبیعی انسان انتقاد کرد، مشکلاتی که او ادعا می کند منجر به تشخیص بیش از حد و درمان بیش از حد "چاه نگران" و کم درمانی می شود. از بیماران شدید در سال‌های اخیر، فرانسیس به یک مدافع سرسخت برای بهبود درمان و شرایط اجتماعی برای بیماران روانی جدی، استفاده مناسب از الکتروشوک درمانی در موارد شدید اختلالات روانی، و یک رویکرد یکپارچه و بیوپسی-اجتماعی به روانپزشکی تبدیل شده است.
فرانسیس نویسنده یا نویسنده کتاب های متعددی در زمینه های روانپزشکی و روانشناسی است، از جمله: درمان های متفاوت (1984)، سلامت روانی شما (1999)، نجات طبیعی (2013)، ضروریات تشخیص روانپزشکی (2013)، و گرگ و میش. کتاب عقل آمریکایی (2017).

کتاب های آلن فرانسس