فیبی وال

فیبی وال

فیبی وال تصویرگر، مجسمه‌ساز و نویسنده کتاب‌های کودکان اهل ایالات متحده آمریکا است. او نویسنده جوجه های سونیا است که برای آن جایزه کتاب ازرا جک کیتس را برای تصویرگر جدید و ستاره کرکوس به دست آورد. رسانه اصلی او آبرنگ، کلاژ و مجسمه های پارچه ای است. آثار وال به «موضوعات آسایش، نوستالژی و صمیمیت با طبیعت و یکدیگر» می پردازد.
وال در کودکی در ایالت واشنگتن درس نخوانده بود و علاقه خود را به نقاشی دنبال می کرد. زمانی که دانشجوی مدرسه طراحی رود آیلند بود، شروع به تمرکز بر کتاب‌های کودکان کرد و پیش‌نویس‌های اولیه جوجه‌های سونیا را خلق کرد. او در سال 2013 با مدرک لیسانس هنرهای زیبا در رشته تصویرسازی از RISD فارغ التحصیل شد.
علاوه بر محتوای کودکان، وال تصاویری برای کالاها، پوشاک و لوازم التحریر برای فروش مستقل و برای شرکت هایی مانند Patagonia و Bison Bookbinding می سازد. او یکی از همکاران مجله Taproot است و همچنین کارهای شخصی از جمله یک مجله درباره تجربه پیچیده خود در مورد سقط جنین، تصاویری با الهام از اشتیاق او به مسائل زنان و واکنش‌ها به رویدادهای جهانی مانند انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 ایالات متحده خلق می‌کند. وال در حال حاضر در بلینگهام، واشنگتن ساکن است.

کتاب های فیبی وال

جوجه های سونیا