راب بیدالف

راب بیدالف

در زندگی قبلی، نویسنده/تصویرگر راب، مدیر هنری نشریاتی مانند مجله Observer، NME و Just Seventeen بود. اکنون او وقت خود را صرف داستان سازی برای سه دخترش و کشیدن نقاشی برای همراهی با آنها می کند. او تصویرگر رسمی روز جهانی کتاب برای سال‌های 2019، 2020 و 2021 است.
اولین کتاب تصویری او، Blown Away، در سال 2014 منتشر شد و تنها دومین کتاب مصور در تاریخ بود که برنده جایزه کتاب کودکان واتراستونز شد. این کتاب به‌عنوان یک داستان زمان خواب CBeebies توسط مارک بونار در سال 2017 خوانده شد. دومین کتاب او، GRRRRR!، نامزد مدال CILIP کیت گرینوی شد و در سال 2019 توسط کریس کامارا به عنوان داستان زمان خواب CBeebies خوانده شد. سومین کتاب او، Odd Dog Out، در مجموع نامزد هشت جایزه ادبی شد که برنده جایزه کتاب تصویری جشنواره ادبیات BSC و جایزه کتاب رای دانشجویی UKLA شد. در سال 2017 توسط تام هاردی به عنوان یک داستان CBeebies Bedtime خوانده شد. چهارمین او، غرق شده!، نامزد مدال CILIP کیت گرینوی و در فهرست نهایی جایزه کتاب مردم و جایزه کتاب اسکار قرار گرفت. پنجمین او، کوین، نامزد مدال کیت گرینوی CILIP و نامزد نهایی جایزه کتاب تصویری جشنواره ادبیات BSC و جایزه کتاب IBW شد. ششمین کتاب (Happy Hatchday)، هفتمین (Give Peas a Chance) و هشتم (Wide Awake) سه کتاب اول از مجموعه دایناسورهای جونیورز هستند. Happy Hatchday در سال 2018 جایزه GOLD Junior Design Award را دریافت کرد و Give Peas a Chance نامزد مدال CILIP کیت گرینوی در سال 2019 شد. نهمین کتاب تصویری او، نشان دادن و بگو، توسط HarperCollins در آگوست 2019 منتشر شد و در فهرست نهایی سه کتاب ملی قرار گرفت. جوایز ادبی دهمین کتاب مصور او با عنوان Dog Gone در سپتامبر 2020 منتشر خواهد شد.
او علاوه بر کار بر روی کتاب‌های خود، برای نویسندگان دیگری از جمله مایکل باند (از شهرت پدینگتون)، جف براون (سریال فلت استنلی)، فیلیپ آرداگ، پیرز توردی، گارث جنینگز، جس باترورث، SE دورانت، جنی پیرسون، تصویرگری می‌کند. کریستین اوکانل و بری هاچیسون.
در مارس 2020، او #DrawWithRob را راه‌اندازی کرد، مجموعه‌ای از ویدیوهای قرعه‌کشی دو بار در هفته که برای کمک به والدینی که فرزندانشان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا مجبور به ترک مدرسه در خانه شدند، طراحی شده بود. این بسیار محبوب شد و میلیون ها بازدید و پوشش رسانه های بین المللی را به خود اختصاص داد. هزاران خانواده در سراسر جهان از آن به عنوان منبع یادگیری استفاده کرده اند. در 21 مه 2020 او رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین کلاس هنر آنلاین شکست وقتی که 45611 نفر در کلاس زنده #DrawWithRob یوتیوب او را تنظیم کردند. اولین کتاب فعالیت #DrawWithRob در ژوئیه 2020 منتشر شد و پرفروش ترین کتاب شماره یک است.
قبل از اینکه نویسنده/تصویرگر تمام وقت شود، مدیر هنری مجله Observer، NME، Uncut، SKY و Just Seventeen بود. او با همسر و سه دخترش در لندن زندگی می کند و امیدش را از دست نداده است که شاید روزی یکی از آنها با او به مسابقه آرسنال برود.

کتاب های راب بیدالف

پینات جونز 1