یاشا لوین

یاشا لوین

یاشا لوین (22 فوریه 1981) یک روزنامه نگار، نویسنده و گزارشگر تحقیقی روسی-آمریکایی است. لوین، که در اوایل دهه 1980 در اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد، در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا بزرگ شد.
خانواده لوین در سال 1989 زمانی که لوین 8 ساله بود از اتحاد جماهیر شوروی مهاجرت کردند، ابتدا در یک اردوگاه پناهندگان گرستن، اتریش زندگی می کردند و سپس در کاستلفوسانو، ایتالیا (نزدیک اوستیا، رم) به مدت پنج ماه زندگی می کردند.در سال 1990، لوین و خانواده اش ایتالیا را به مقصد نیویورک ترک کردند. لوین یک برادر به نام الی دارد.
او سردبیر سابق روزنامه طنز مستقر در مسکو The Exile است و کتاب Surveillance Valley: The Secret Military History of Internet را نوشته است که در سال 2018 منتشر شد. نیویورکر Surveillance Valley را به طور مثبت بررسی کرد و آن را "زورمندانه" و "سلامت بخش" توصیف کرد. از دیگر کتاب‌های لوین می‌توان به سفری در دره الیگارش کالیفرنیا، برادران کخ: تاریخچه کوتاه و فساد مالکوم گلدول اشاره کرد. لوین قبلاً خبرنگار PandoDaily بود. او همچنین برای Wired، The Nation، Slate، TIME، New York Observer و غیره نوشته است. او یکی از بنیانگذاران پروژه S.H.A.M.E است.

کتاب های یاشا لوین

دره نظارتی