کتاب دره نظارتی

Surveillance Valley
تاریخچه نظامی محرمانه اینترنتی
  • 15 % تخفیف
    235,000 | 199,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سروش سروش
    نویسنده:
کد کتاب : 110392
مترجم :
شابک : 978-9641219101
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دره نظارتی اثر یاشا لوین

کتاب «دره نظارتی؛ تاریخچه نظامی محرمانه اینترنتی» با تحقیق عمیق، داستان‌سرایی ماهرانه و استدلال‌های هیجان‌انگیز، طرز فکر شما را در مورد اخبار و دستگاهی که اخبار را در آن می‌خوانید، تغییر می‌دهد.
کتاب دره سیلیکون؛ دره نظارتی، تلاشی برای بازیابی بخشی از این تاریخ گمشده است. اما این کتاب بیشتر از یک تاریخچه است. کتاب از گذشته آغاز می‌‌شود و به توسعه آنچه ما امروز اینترنت می‌‌نامیم در طول جنگ ویتنام می‌پردازد. اما با نگاه به تجارت نظارت خصوصی که بر بخش اعظم دره سیلیکون‌ حاکم است، با بررسی هم‌پوشانی موجود و مداوم بین اینترنت و پیچیدگی صنعتی ارتش که نیم قرن قبل ایجاد شده، و با پرده‌‌برداری از روابط نزدیک بین سازمان‌‌های اطلاعاتی ایالات‌‌متحده و جنبش ضددولتی حریم خصوصی که در پی افشاگری‌‌های ادوارد اسنودن پدید آمد، به سرعت به زمان حال می‌‌رسد. دره سیلیکون؛ دره نظارتی نشان می‌‌دهد که طی این سال‌‌ها تغییرات اندکی رخ داده است؛ اینترنت به‌عنوان یک سلاح ارائه شده و توسعه یافت و امروز همچنان یک سلاح باقی مانده است. منافع نظامی آمریکا همچنان بر تمام بخش‌‌های این شبکه، حتی بخش‌‌هایی که ظاهرا مخالفت دارند، حاکم است.در این کتاب یاشا لوین، منشأ مخفی اینترنت را کشف می‌کند و در ردیابی آن، به یکی از پروژه‌های نظارتی ضدشورش پنتاگون می‌رسد.
اما این اثر فقط یک داستان در مورد ان ‌اس ‌ای یا سایر برنامه‌های داخلی دولت ایالات ‌متحده نیست. لوین در این کتاب به بررسی تجارت موجود در حوزۀ نظارت خصوصی می‌پردازد؛ تجارتی که غول‌های صنعت فناوری مانند گوگل، فیس‌بوک و آمازون را تقویت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این شرکت‌ها از کاربران خود برای کسب سود جاسوسی می‌کنند و در عین حال وظیفۀ خود به‌عنوان پیمانکاران نظامی و اطلاعاتی را انجام می‌دهند.

کتاب دره نظارتی

یاشا لوین
یاشا لوین (22 فوریه 1981) یک روزنامه نگار، نویسنده و گزارشگر تحقیقی روسی-آمریکایی است. لوین، که در اوایل دهه 1980 در اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد، در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا بزرگ شد.خانواده لوین در سال 1989 زمانی که لوین 8 ساله بود از اتحاد جماهیر شوروی مهاجرت کردند، ابتدا در یک اردوگاه پناهندگان گرستن، اتریش زندگی می کردند و سپس در کاستلفوسانو، ایتالیا (نزدیک اوستیا، رم) به مدت پنج ماه زندگی می کردند.در سال 1990، لوین و خانواده اش ایتالیا را به مقصد نیویورک ترک کردند. لوین یک برادر به نام ...