دانیل لیبسکیند

دانیل لیبسکیند

دانیل لیبسکیند (زاده ۱۲ مه ۱۹۴۶) یک معمار، هنرمند، استاد و طراح صحنه لهستانی-آمریکایی است. لیبسکیند استودیو دانیل لیبسکیند را در سال 1989 به همراه همسرش نینا تاسیس کرد و معمار اصلی طراحی آن است.
او برای طراحی و تکمیل موزه یهودیان در برلین، آلمان، که در سال 2001 افتتاح شد، شناخته شده است. در 27 فوریه 2003، لیبسکیند پس از برنده شدن در مسابقه به عنوان معمار طرح اصلی بازسازی جهان، توجه بین المللی بیشتری را به خود جلب کرد.
ساختمان های دیگری که او به خاطر آنها شناخته شده است شامل گسترش موزه هنر دنور در ایالات متحده، تئاتر کانال بزرگ در دوبلین، موزه جنگ امپراتوری شمالی در منچستر بزرگ، انگلستان، کریستال مایکل لی چین در موزه سلطنتی انتاریو در تورنتو، کانادا، Felix Nussbaum Haus در اسنابروک، آلمان، موزه یهودی دانمارک در کپنهاگ، دانمارک، بازتاب در سنگاپور و مرکز Wohl در دانشگاه Bar-Ilan در رامات گان، اسرائیل.کارنامه او همچنین شامل چندین پروژه مسکونی است. آثار لیبسکیند در موزه‌ها و گالری‌های بزرگ در سراسر جهان از جمله موزه هنر مدرن، آرشیو باهاوس، مؤسسه هنری شیکاگو و مرکز پمپیدو به نمایش گذاشته شده است.

کتاب های دانیل لیبسکیند