ریچارد سوین برن

ریچارد سوین برن

ریچارد سوین برن (متولد 26 دسامبر 1934) یک فیلسوف انگلیسی است. وی استاد برجسته فلسفه در دانشگاه آکسفورد است. در طول 50 سال گذشته یکی از طرفداران تأثیرگذار براهین فلسفی برای وجود خدا بوده است. کمکهای فلسفی او در درجه اول در فلسفه دین و فلسفه علم است. وی با کارهای اولیه خود در فلسفه دین سه گانه ای متشکل از "انسجام الهیات" ، "وجود خدا" ، و "ایمان و عقل" بحث های زیادی را برانگیخت
او برای تحصیل در کلاسیک در کالج Exeter ، آکسفورد ، یک بورس تحصیلی آزاد دریافت کرد ، اما در حقیقت با لیسانس کلاس اول در فلسفه ، سیاست و اقتصاد فارغ التحصیل شد. سوین برن در طول حرفه خود در دانشگاه اساتید مختلفی را برگزار کرده است. از سال 1972 تا 1985 در دانشگاه Keele تدریس کرد. وی در طی بخشی از این مدت ، از سال 1982 تا 1984 به سخنرانی های گیفورد در آبردین پرداخت و نتیجه آن كتاب The Evolution of Soul بود. از سال 1985 تا زمان بازنشستگی در سال 2002 ، او استاد فلسفه دین مسیحی در دانشگاه آکسفورد بود. وی از زمان بازنشستگی همچنان به طور مرتب کتاب منتشر کرده است.

سوین برن در طول حرفه خود نویسنده فعال بوده است و هر دو یا سه سال یک کتاب منتشر می کند. وی نقش مهمی در بحث و گفتگوهای اخیر درباره مسئله ذهن و بدن داشته است و از یک دوگانگی ماده ای که کار رنه دکارت را از جنبه های مهم یادآوری می کند ، دفاع کرده است.
کتابهای او در درجه اول آثار بسیار فنی فلسفه دانشگاهی هستند ، اما وی در سطح عامه نیز نگاشته است. از بین کارهای غیر فنی ، کتاب وجود خدا با خلاصه کردن بسیاری از استدلال های او برای وجود خدا و محتمل بودن در اعتقاد به آن وجود ، برای مخاطبان غیرتخصصی ، احتمالاً محبوب ترین است و به 22 زبان موجود است.

کتاب های ریچارد سوین برن

وجود خدا


آیا خدایی هست ؟