امین حسینیون

امین حسینیون

امین حسینیون متولد ۱۳۶۱ در شهر تهران است. در تهران بچه بوده، مدرسه رفته و بزرگ شده. در دانشگاه درس سینما با گرایش فیلمنامه‌نویسی خوانده، بعد در رشته کارشناسی ارشدِ ادبیات نمایشی فارغ‌التحصیل شده و حالا مانده که از رساله دکترایش دفاع بکند یا نکند. در این سال‌ها فیلمنامه و داستان و مقاله هم نوشته و ترجمه کرده. اولین کتاب داستانی‌اش «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها» بوده که نشر چیستا در سال ۱۳۸۷ منتشرش کرده و تصویرگرش توکا نیستانی است. پس از آن دو رمان بزرگسال «ماجرای کفترکش» و «ماجرای خونزاد» را به همراه مصطفی حسینیون نوشته و در این مدت تجربیاتی هم در فیلمنامه‌نویسی داشته و همزمان با مجلات تخصصی کودک و نوجوان، مثل کتاب ماه کودک و نوجوان همکاری‌هایی داشته و مقالاتی برایشان تألیف و ترجمه کرده است.
فانتزی علاقه قدیمی امین است و امسال یک رمان فانتزی جدید هم نوشته که امیدوار است منتشر شود. امین یک سایت شخصی به آدرس www.aminhosseinioun.com دارد و در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توییتر هم حضور دارد.

کتاب های امین حسینیون

کتابخانه شخصی من


آرامش به سبک راهب جنگلی


داستان شهر دود


کتابخانهٔ نیمه شب


حلقه سیاه


وسپرها بر می خیزند


شهر شرنگ


نفس عمیق


راه آهن زیرزمینی


ماجرای خونزاد


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟