ریک ریوردن

ریک ریوردن

ریچارد راسل ریوردن جونیور  متولد 5 ژوئن 1964 نویسنده آمریکایی است. وی به دلیل نوشتن سری داستان های پرسی جکسون و المپیک ها ، که در مورد پسری دوازده ساله به نام پرسی جکسون است که کشف می کند فرزند خدای یونانی پوزیدون است ، شناخته شده است. کتابهای وی به 42 زبان ترجمه شده و بیش از 30 میلیون نسخه در ایالات متحده به فروش رسیده است. فاکس قرن بیستم دو کتاب اول سری پرسی جکسون را به عنوان بخشی از یک سری فیلم ها اقتباس کرده است. 
اولین رمان بلند ريوردان تکیلای بزرگ قرمز بود که به کتاب اول در مجموعه Tres Navarre تبدیل شد. موفقیت بزرگ وی در سال 2005 برای اولین کتاب از سری پنجگانه پرسی جکسون بود که گروهی از نوجوانان را در یک موقعیت اساطیری یونانی و رومی قرار داد. از آن زمان ، ریوردان تریلوژی The Kane Chronicles و سری Heroes of Olympus را نگاشته است. The Kane Chronicles (2010-2012) بر اساطیر مصری تمرکز داشت. سری  Heroes of Olympus دنباله پرسی جکسون بود. جدیدترین انتشارات وی سه کتاب در مجموعه های مگنوس چیس و خدایان آسگارد است که بر اساس اساطیر اسکاتلند است. 

کتاب های ریک ریوردن

پرسی جکسون(5 جلدی)


پرسی جکسون و خدایان یونان


مگنس چیس و کشتی مردگان


مگنس چیس و اساطیر آسگارد


پرسی جکسون 1


دختر اقیانوس


هتل والهالا


پیشگوی پنهان


سایه مار


نشان آتنا


خانه هادس


خون المپیان


دزد آذرخش


مگنس چیس و چکش ثور


آزمون های آپولو (کتاب سوم)


آزمون های آپولو (کتاب پنجم)


پسر نپتون


خاطرات خاندان کین - هرم سرخ


مجازات آپولو 3


مگنوس چیس و ایزدان آسگارد 4


مجازات آپولو 4


وسپرها بر می خیزند


هزارتوی استخوان ها


پرسی جکسون و قهرمانان یونان


آخرین المپی


نبرد هزار تو


پیشگوی تاریک


شمشیر تابستان


نفرین تیتان


دزد آذرخش


دریای هیولاها


سریر آتش


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

آشنایی با عناصر «داستان نوآر»

در این مطلب قصد داریم به شکل خلاصه با ویژگی ها و عناصر مهم «داستان نوآر» بیشتر آشنا شویم.

چرا باید کودکان را با داستان ها آشنا کنیم

داستان ها نقشی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت کودکان دارند. کتاب هایی که می خوانند و شخصیت هایی که از طریق ادبیات با آن ها آشنا می شوند، می توانند به دوستانشان تبدیل شوند.

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟