کتاب حریف نهان

Hidden opponent
(مفهوم پردازی هایی درباره ناهشیاری)
کد کتاب : 100055
شابک : 978-6006454221
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 166
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب حریف نهان اثر نیما قربانی

کتاب «حریف نهان» نوشته «نیما قربانی» توسط انتشارات «بینش نو» منتشر شده است. این کتاب به مفهوم‌پردازی‌هایی درباره ناهشیاری می‌پردازد.

ناهشیاری روان‌شناختی، یک واقعیت مهم در علم روان‌شناسی است که در زندگی روزمره معمولا نادیده گرفته می‌شود. اکثر ما اغلب به فرض تسلط و کنترل ذهن و اراده خودمان زندگی می‌کنیم. اما حقیقت این است که ما همگی با حریفان نهانی درون ذهن خود زندگی می‌کنیم که در حال خدمت و خدعه یا دوستی و دشمنی با ما هستند. تحقیقات و مفهوم‌پردازی‌ها درباره فرآیندهای ناهشیار به دو جریان مهم منتهی شده‌اند. ابتدا، ناهشیاری که از دیدگاه‌های روان‌پویشی و روانکاوی نشات می‌گیرد و در تبیین مسائلی مانند سلامت و بیماری به‌کار می‌رود. جریان دوم نیز به مفهوم‌پردازی‌های نوروساینس و تأثیر ذهن در عملکرد ذهنی و رفتار انسان متمرکز است.

کتاب «حریف نهان» این دو جریان را معرفی کرده و نقدهایی را به آنها ارائه می‌دهد. همچنین، از نظریات مشهور مانند فروید، یونگ، و مفهوم بیناذهنیت بهره می‌برد که اغلب دقت کمتری به آنها شده است. این کتاب به واسطه مفهوم‌پردازی‌های ارائه‌شده، حریفان نهان ذهن ما را بیان می‌کند و با ما در مورد آنها ارتباط برقرار می‌کند.

کتاب حریف نهان

نیما قربانی
دکتر نیما قربانی متولد سال 1346 ، استاد دانشگاه تهران و دانشگاه تنسی به همراه پی. جی. واتسو می باشد. وی مدل خودشناسی انسجامی را به عنوان یکی از فرایندهای محوری شخصیت صورت بندی کرده است. دکتر قربانی سوپروایزر رسمی انجمن بین المللی درمان های پویشی - تجربه ای در روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت است.