کتاب آموزش نویسندگی علمی

Teaching scientific authorship
چگونه با یادگیری مهارت نوشتن دانسته های خود را به محتوایی ارزشمند تبدیل کنیم؟
کد کتاب : 101404
شابک : 978-6006229898
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آموزش نویسندگی علمی اثر محمدرضا رضائی

نویسندگی علمی پایه و اساس تولید هر نوع محتواست؛ از محتواهای متنی مانند مقاله و کتاب گرفته تا محتواهای چندرسانه‌ای مانند ویدئو یا صوت. شما با یادگیری اصول گفته شده در این کتاب می‌توانید دانسته‌های‌تان را مکتوب و آن را در قالب‌های مختلف محتوایی منتشر کنید.
این کتاب شامل چهار فصل کلی است. با خواندن فصل اول شما با مفهوم نویسندگی علمی و نگارش ارتباطی و تفاوت آنها با نویسندگی ادبی آشنا می‌شوید. اما نوشتن برای بسیاری از افراد به همین راحتی نیست و قفل‌های ذهنی و مهارتی مختلفی دارند.
به همین دلیل در بخش‌های اولیه کتاب تمرین‌ها و نکاتی را آموزش داده‌ام که بتوانید با بکارگیری آن‌ها، بسیار راحت‌تر از گذشته بنویسید.
در فصل دوم به پیش‌قدم‌های نوشتن درباره هر موضوعی پرداختم. اینکه چگونه سوژه‌یابی کنیم و مخاطب‌شناسی در نویسندگی علمی چگونه انجام می‌شود. دانستن این نکات به هر نویسنده‌ای کمک می‌کند تا مطالبش بهتر و تاثیرگذارتر باشد.فصل سوم کتاب نویسندگی علمی به چگونگی نگارش مطلب اختصاص دارد. در این فصل شما می‌آموزید که چگونه مطالب خود را پیش از نوشتن ساختاربندی کنید و دقیقا از کجا و چگونه نوشتن درباره موضوعی را آغاز کنید.
در ادامه این فصل‌ هم درباره اصول لیدنویسی (مقدمه) و انتخاب عنوان برای مطالب توضیح داده‌ام. چرا که وقتی مطلبی نگارش مطلبی را تمام می‌کنید، باید بتوانید برای آنها مقدمه خوب و تاثیرگذاری بنویسید و عنوان جذابی را انتخاب کنید. چرا که تیتر هر مطلب مخاطب را جذب و مقدمه او را به خواندن ادامه مطلب متقاعد می‌کند.
فصل چهارم و پایانی کتاب هم درباره بحث مهم ساده‌نویسی و خلاقیت در نویسندگی علمی است. چرا که شما به عنوان نویسنده، روزنامه‌نگار یا کارشناس تولید محتوا باید بتوانید مفاهیم پیچیده علمی و فنی را به ساده‌ترین و خلاقانه‌ترین شکل ممکن به مخاطب انتقال دهید.

کتاب آموزش نویسندگی علمی