کتاب نوشتن مانند بزرگان 1

Write Like the Masters
کد کتاب : 28860
مترجم :
شابک : 978-6002297068
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 215
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نوشتن مانند بزرگان 1 اثر ویلیام کین

کتاب «نوشتن مانند بزرگان» نوشته‌ی ویلیام کین، با شیوه‌ای جذاب، نمونه‌هایی کاربردی از سبک و ویژگی‌های برجسته‌ی بیست‌ویک نویسنده‌ی بزرگ تاریخ را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا با بررسی موردی سبک و فنون بلاغی آن‌ها به افزایش شناخت خود از فنون و عناصر داستانی و به‌ویژه عناصر بلاغت ادبی بپردازد. نویسنده‌ در مقدمه‌ی کتاب شرح می‌دهد رویکردی که او در کتاب پیش گرفته روشی است که در هشتاد و اندی سال گذشته بسیار مغفول واقع شده است؛ حال آن‌که قبل‌ترها- و در طی سنتی دو هزار ساله- جزو ارکان اساسی تربیت مهارت نویسندگی بوده و بیشینه‌ی نویسندگان بزرگ تاریخ قلم خود را با آن ورز داده اند.
کین از اهمیت فن بلاغت و متعاقبا از اهمیت روش "همانندسازی" صحبت می‌کند. او معتقد است بلاغت که اکنون دیگر به کلاس‌های سخنوری و فن بیان نقل مکان کرده است،‌ عنصری اساسی و قابل توجه در پروش سبک و حس‌انگیزی در داستان است. اساسا با توجه به بلاغت است که نویسنده می‌تواند تعلیق دلکشی در داستان ایجاد کند و خواننده را روی امواج روان جملاتش بلغزاند و تا به واپسین پاراگراف نرسیده نگذارد دست از خواندن بکشد.
کین بنیان کار خود را "همانندسازی" می‌نامد و می‌گوید از زمان ارسطو این روش به کار می‌رفته و همچنان کارساز است. بدین صورت که نویسنده نیز،‌ پیش از آن‌که دست به آفرینش ادبی و خلاقه بزند،‌ باید مشق نوشتن کند و با خواندن و بررسی اصولی آثار نویسندگان بزرگ پیش از خود،‌ ریزه‌کاری‌های سبکی و بلاغی آثارشان را فرا بگیرد و نوشتن مانند آنان را تمرین کند. این ابدا به این معنا نیست که نویسنده باید از روی پیشینان تقلید کند؛‌ بلکه با مطالعه‌ی مداوم و کسب فرایند‌ها، از آن‌ها الگو می‌گیرد و عاقبت در مسیر آفرینش ادبی خود گام می‌گذارد.
«نوشتن مانند بزرگان» کتابی در همین راستاست. این جلد پیرامون یازده نویسنده نظیر بالزاک، دیکنز، داستایوفسکی، کافکا و ... است و با الهام از سبک هر کدام از این نویسنده‌ها مسائل مهم و حیاتی حرفه‌ی داستان‌نویسی را مطرح می‌کند. بدین ترتیب زمینه‌ی مطالعه و اندیشه‌ورزی اصولی و ساختارمند را درباره‌ی داستان و داستان‌نویسی فراهم می‌کند تا نویسنده‌ی جوان با پشتوانه‌ای تواناتر گام در عرصه‌ی نویسندگی و خیال بگذارد.

کتاب نوشتن مانند بزرگان 1

ویلیام کین
ویلیام کین به عنوان استاد زبان انگلیسی در CUNY و کالج بوستون، یک حرفه برجسته داشته است، جایی که به نسلی از دانشجویان کمک کرد تا نثر خود را بهبود بخشند. کین نویسنده شش کتاب است از جمله پرفروش بین المللی ART OF KISSING (سنت مارتین 1991؛ نسخه های تجدید نظر شده 1995 و 2005)، که بیش از 100000 نسخه در ایالات متحده به فروش رساند و به نوزده زبان ترجمه شد. محبوبیت چشمگیر این عنوان، مجموعه ای از کتابهای پیگیری موفقیت آمیز را با سنت مارتینز راه اندازی کرد: کتاب KISSES (1993) ، ART OF HUGGING (1996) ، AR...