کتاب گزینه شعرها - چزاره پاوزه

selected poems
کد کتاب : 10261
مترجم :

شابک : 978-9646194796
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1384
سال انتشار میلادی : 1938
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گزینه شعرها - چزاره پاوزه اثر چزاره پاوزه

چزاره پاوزه شاعر، داستان‌نویس، مترجم، منتقد ادبی و مقاله‌نویس ایتالیایی بود. او اغلب به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان ایتالیایی زمان خود شناخته می شود. چزاره پاوزه در سانتو استفانو بلبو، در استان کونئو به دنیا آمد. این روستایی بود که پدرش در آن به دنیا آمد و هر سال خانواده برای تعطیلات تابستانی به آنجا برمی‌گشتند. او مدرسه ابتدایی را در سانتو استفانو بلبو آغاز کرد، اما بقیه تحصیلاتش در مدارس تورین بود.
پاوزه در جوانی اهل ادب علاقه خاصی به ادبیات انگلیسی زبان داشت و با پایان نامه ای در مورد شعر والت ویتمن از دانشگاه تورین فارغ التحصیل شد. از جمله مربیان او در دانشگاه، لئونه گینزبورگ، متخصص ادبیات روسیه و منتقد ادبی، همسر نویسنده ناتالیا گینزبورگ و پدر مورخ آینده کارلو گینزبورگ بود. در آن سال‌ها، پاوزه هم نویسندگان کلاسیک و هم نویسندگان اخیر آمریکایی و بریتانیایی را ترجمه کرد که در آن زمان برای عموم ایتالیایی جدید بودند.

کتاب گزینه شعرها - چزاره پاوزه

چزاره پاوزه
چزاره پاوزه نیز چه زاره پاوه زه (به ایتالیایی: Cesare Pavese) (زاده ۹ سپتامبر ۱۹۰۸ – درگذشته ۱۷ اوت ۱۹۵۰) رمان نویس، شاعر، مترجم و منتقد ادبی اهل ایتالیا بود. به نظر بسیاری بهترین رمان او ماه و آتش است.چزاره پاوزه از چهره های مهم ادبی قرن بیستم این کشور است. او از آن دسته نویسندگان ایتالیاست که ادبیات این کشور را متحول کردند. پاوزه سهم به سزایی در شناساندن نویسندگان آمریکایی در ایتالیا داشته است.